Wydział Biologii Środowiskowej

Kształcenie

  • Wydziałowa Komisja ds. Jakości Kształcenia

    Przewodnicząca Komisji:

    • prof. dr hab. Bożena Denisow – prodziekan Wydziału Biologii Środowiskowej

    Członkowie Komisji:

    • dr hab. Małgorzata Adamczuk, prof. uczelni
    • dr hab. Marta Arczewska, prof. uczelni
    • dr hab. Agata Konarska, prof. uczelni
    • dr Barbara Banach-Albińska
    • dr Czepiel-Mil Katarzyna
    • Mateusz Piejak (Ochrona środowiska II stopnia, II rok)
    • Weronika Rółkowska (Biokosmetologia I stopnia, III rok)
  • Interesariusze zewnętrzni Wydziału Biologii Środowiskowej

    Rada Interesariuszy

    1) Uczestnikami Rady Interesariuszy są przedstawiciele otoczenia społeczno-gospodarczego wskazani przez Rady Programowe funkcjonujących na Wydziale kierunków studiów;
    2) Rady programowe poszczególnych kierunków studiów ściśle współpracują z Radą Interesariuszy;
    3) Zadania  Rady Interesariuszy na Wydziale Biologii Środowiskowej obejmują:

    • wspieranie Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia oraz Rad Programowych poszczególnych kierunków w zapewnieniu  jakości kształcenia z potrzebami rynku pracy i  zgodnych z Polską Ramą Kwalifikacji;
    • opiniowanie efektów uczenia się i programów kształcenia nowych kierunków studiów oraz kierunków studiów już  funkcjonujących na Wydziale;
    • monitorowanie funkcjonowania programów kształcenia oraz analiza i wymiana doświadczeń w tym zakresie;
    • wyrażanie opinii na temat prac dyplomowych i prowadzonych kierunków studiów w odniesieniu do potrzeb rynku pracy;
    • opiniowanie miejsc odbywania praktyk przez studentów;
    • wspieranie WKdsJK i Rad Programowych Wydziału w trakcie organizowania konferencji, warsztatów, praktyk dla studentów i inne działania zmierzające do podniesienia jakości kształcenia.
  • Interesariusze zewnętrzni Wydziału Biologii Środowiskowej - skład Rady

    Kierunek studiów Interesariusze
    BIOBEZPIECZEŃSTWO I ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE Mgr inż. Agnieszka Szymula, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wód w Lublinie PGW „Wody Polskie”
    Mgr Andrzej Odyniec, dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
    Dr Arkadiusz Iwaniuk, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
    Mgr Marta Smal-Chudzik, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, UM Lublin
    BIOLOGIA Dr Przemysław Stachyra, Roztoczański Park Narodowy
    Mgr Tadeusz Grabowski, z-ca dyrektora Roztoczańskiego Parku Narodowego
    Mgr inż. Jarosław Szymański, dyrektor Poleskiego Parku Narodowego
    Dr Michał Solis, Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Lublinie
    Dr Marcin Kolejko, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie
    Dr Dariusz Teper, dyrektor Honeylat
    Mgr Krzysztof Kondzioła, dyrektor GBA Polska
    Dr Małgorzata Kruszewska-Gagoś, prezes Bioactive Tech sp. z o.o.
    Mgr Mirosław Korzeniowski, prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agroekoton
    Mgr Marcin Brzyski, URSAPHARM Poland sp. zoo
    BIOKOSMETOLOGIA



    Mgr Renata Pawlak, Studio Urody Renata, ul. Dunikowskigo 80, 20-425 Lublin, Kosmetologia
    Mgr Piotr Dziuba, “ARNICA” sklep zielarsko-medyczny, Podzamcze 4 , 20-126 Lublin
    Dr Arkadiusz Iwaniuk, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
    Mgr inż. Bogdan Domański, Przedsiębiorstwo Handlowe KRAUTEX
    Dr hab. n. med. Łukasz Pietrzyk, PP CLINIC, Klinika Medycyny Estetycznej
    Dr Grażyna Szymczak, dyrektor Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie
    Mgr Kamil Stasiak, MINTI sp. z o.o., Parysa 73, 20-712 Lublin (POLSKA)
    OCHRONA ŚRODOWISKA Dr Przemysław Stachyra, Roztoczański Park Narodowy
    Mgr inż. Jarosław Szymański, dyrektor Poleskiego Parku Narodowego
    Dr Arkadiusz Iwaniuk, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie
    Agata Kostarz, zastępca Dyrektora ds. Strategii i Zrównoważonego Rozwoju, Kierownik działu ESG, Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
    Małgorzata Kamińska-Wawryszuk, Kierownik Działu Ochrony Środowiska, Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
    Dr Marcin Kolejko, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie
    Mgr inż. Paweł Łapiński, Dyrektor Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych
    Dr inż. Mirosław Korzeniowski, prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agroekoton
    Mgr Marek Wieczorek, prezes Europejskiego Stowarzyszenia Wsparcia Ekologii
  • Kontakt do osoby odpowiedzialnej za rozkłady zajęć:

     
    dr Alicja Matwijczuk
    e:mail: ,
    tel.: 724-153-524
    w godz. od 9.00 do 14.00
 

ROK AKADEMICKI 2024/2025

Sale dydaktyczne – ADRESY

  • Kierunek: BIOBEZPIECZEŃSTWO I ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE_ S1

    Studia stacjonarne I stopnia Nabór Rozkład zajęć data aktualizacji
    III rok / 5 semestr zimowy 2022/2021 bizk_s_1st_r3_s5 2024-10-15
    III rok / 6 semestr letni  
    IV rok / 7 semestr zimowy 2021/2022 bizk_s_1st_r4_s7 2024-10-07
  • Kierunek: BIOKOSMETOLOGIA _ S1 / S2 / N1

    Studia stacjonarne I stopnia Nabór Rozkład zajęć data aktualizacji
    I rok /  1 semestr zimowy
    (zmiana liczy grup lab.)
    2024/2025 biok_s_1st_r1_s1 2024-11-25 
    I rok /   2 semestr letni  
    II rok /  3 semestr zimowy 2023/2024 biok_s_1st_r2_s3 2024-10-15
    II rok /  4 semestr letni  
    III rok / 5 semestr zimowy 2022/2023 biok_s_1st_r3_s5 2024-09-30
    III rok / 6 semestr letni  
    IV rok / 7 semestr zimowy 2021/2022 biok_s_1st_r4_s7 2024-10-10

    Studia niestacjonarne I stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr zimowy 2024/2025 biok_ns_1st_r1_s1 2024-10-18
    I rok / 2 semestr letni  
    II rok / 3 semestr zimowy 2023/2024 biok_ns_1st_r2_s3 2024-10-10
    II rok / 4 semestr letni  

    Studia stacjonarne II stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr letni 2024/2025
    II rok / 2 semestr zimowy 2023/2024 biok_s_2st_r2_s2 2024-10-10
    II rok / 3 semestr letni  
  • Kierunek: BIOLOGIA, Specjalność: BIOLOGIA SĄDOWA_ S2 / N2

    Studia stacjonarne II stopnia Nabór Rozkład zajęć data aktualizacji
    II rok / 3 semestr zimowy 2023/2024 biosd_s_2st_r2_s3 2024-10-07
    II rok / 4 semestr letni  
  • Kierunek: BIOLOGIA, Specjalność: BIOLOGIA STOSOWANA_ S1 / N2 / S2

    Studia stacjonarne I stopnia Nabór Rozkład zajęć data aktualizacji
    I rok / 1 semestr zimowy 2024/2025 biost_s_1st_r1_s1 2024-12-09
    I rok / 2 semestr letni  
    II rok /  3 semestr zimowy 2023/2024 biost_s_1st_r2_s3 2024-10-07
    II rok /  4 semestr letni  
    III rok / 5 semestr zimowy 2022/2023 biost_s_1st_r3_s5 2024-10-07
    III rok / 6 semestr letni  

    Studia niestacjonarne II stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr zimowy 2024/2025 biost_ns_2st_r1_s1 2024-10-07
    I rok / 2 semestr letni  

    Studia stacjonarne II stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr zimowy 2024/2025 biost_s_2st_r1_s1 2024-10-07
    I rok / 2 semestr letni  
  • Kierunek: OCHRONA ŚRODOWISKA_ S1 / S2 / N2

    Studia stacjonarne I stopnia Nabór Rozkład zajęć data aktualizacji
    I rok /  1 semestr zimowy 2024/2025 os_s_1st_r1_s1 2024-10-15
    I rok /  2 semestr letni  
    III rok /  3 semestr zimowy 2023/2024 os_s_1st_r2_s3 2024-10-07
    III rok /  4 semestr letni  
    IV rok /  7 semestr zimowy 2021/2022 os_s_1st_r4_s7 2024-09-30

    Studia stacjonarne II stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr letni 2024/2025
    II rok / 2 semestr zimowy 2023/2024 os_s_2st_r2_s2 2024-10-03
    II rok / 3 semestr letni  

    Studia niestacjonarne II stopnia

    Nabór

    Rozkład zajęć

    data aktualizacji

    I rok / 1 semestr zimowy
    I rok / 2 semestr letni

 

 

 

PLANY STUDIÓW W ROKU AKADEMICKIM

2024/2025

  • Kryteria oceny

    Kryteria oceny określa nauczyciel odpowiedzialny za moduł i przedstawia
    studentom w trakcie pierwszych zajęć.

    Zaleca się stosowanie poniższej skali ocen:

    Ocena Uzyskany procent sumy punktów oceniających
    stopień wymaganej wiedzy/umiejętności
    Niedostateczny (2,0)  < 51%
    Dostateczny (3,0) 51 – 60%
    Dostateczny plus (3+)  61 – 70%
    Dobry (4,0) 71 – 80%
    Dobry plus (4+)  81 – 90%
    Bardzo dobry (5,0) 91 – 100%
     

    lub kryteria oceny ustala nauczyciel odpowiedzialny za moduł i umieszcza w opisie modułu.
    b) w przypadku braku uzyskania przez 30% studentów w ostatnim terminie egzaminów
    i zaliczeń) zakładanych efektów w modułach (30% ocen niedostatecznych) osoba
    odpowiadająca za moduł:

    – informuje kierownika jednostki,

    wspólnie analizują przyczyny,

    wprowadzają program naprawczy przy wsparciu jednostki,

    – kierownik / dyrektor jednostki sporządza notatkę i przekazuje WKdsJK.

Organizacja roku akademickiego
Zobacz
Terminy zjazdów (wszystkie Wydziały)
Zobacz
Procedura dyplomowania
Zobacz
WYMAGANIA STAWIANE PRACOM DYPLOMOWYM
Zobacz
Propozycje tematów prac dyplomowych
Zobacz
Egzamin dyplomowy - zagadnienia
Zobacz
HARMONOGRAM EGZAMINÓW DYPLOMOWYCH
Zobacz
Wzory dokumentów
Zobacz
Seminarium i egzamin dyplomowy dla cykli studiów od 2019/2020
Zobacz
 
REGULAMIN STUDIÓW Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
obowiązujący od 1 października 2024 r.

_______________________________________________________________

WAŻNE ! 

Podania składamy tylko w oryginale osobiście lub za pośrednictwem poczty polskiej (wysyłając list na adres Dziekanatu). Należy pamiętać o własnoręcznym podpisie, uzasadnieniu swojej prośby oraz dołączeniu załączników w oryginale dokumentujących i potwierdzających opis sytuacji. Jeżeli uzasadnienie zawiera informację na temat udzielonej zgody lub informację o poparciu Państwa prośby przez konkretną osobę, podanie wymaga pisemnej opinii tejże osoby np. prowadzącego przedmiot, promotora itp.

Złożenie właściwie napisanego podania/wniosku przyspieszy termin załatwienia sprawy.

W przypadku pytań i wątpliwości pracownicy Dziekanatu chętnie udzielą niezbędnych wskazówek.

Aktualizacja danych kontaktowych zapewni szybkie otrzymanie odpowiedzi na złożony wniosek.

UPOWAŻNIENIE dotyczy udzielania informacji osobom trzecim  (Upoważnienie składamy osobiście)

______________________________________________________________

WZORY PODAŃ I WNIOSKÓW

Podanie o częściowe umorzenie opłaty / zwolnienie z opłaty za czesne_Prorektor ds Studenckich i Dydaktyki

Podanie o częściowe umorzenie opłaty za powtarzanie semestru_Prorektor ds Studenckich i Dydaktyki

Podanie o jednokrotne wznowienie studiów w celu przystąpienia do obrony (do 3 lat od daty skreślenia)

Podanie o wznowienie studiów w celu przystąpienia do obrony (powyżej 3 lat od daty skreślenia)

Podanie o dofinansowanie udziału w konferencji

Podanie o przedłużenie terminu sesji_ Prodziekan

Podanie o przedłużenie terminu sesji_ Prorektor ds Studenckich i Dydaktyki

Podanie o przeniesienie na studia w UP ( zmiana formy studiów w obrębie tego samego kierunku)

Podanie o przeniesienie na inny kierunek na studiach w UP (dotyczy kierunku na innym Wydziale)

Podanie o rozłożenie na raty_ czesne

Podanie o uchylenie decyzji o skreśleniu

Podanie o urlop dziekański

Podanie o urlop krótkoterminowy (cudzoziemca)

Podanie o urlop zdrowotny

Podanie o usprawiedliwienie nieobecności na zaliczeniu_egzaminie

Podanie o usprawiedliwienie nieobecności na zajęciach

Podanie o warunkowe zaliczenie semestru i powtarzanie przedmiotu_ów

Podanie o wznowienie studiów

Podanie o zwrot nadpłaty  

Wniosek o rozliczenie indywidualnego konta studenta (dotyczy kont z nadpłatą)

Rezygnacja z kontynuacji studiów

Wniosek o anulowanie podania

Wniosek o uchylenie decyzji

Wniosek o indywidualną organizację studiów

Wniosek o podjęcie studiów po urlopie dziekańskim

Wniosek o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej

Wniosek o przesłanie drogą pocztową dokumentów potwierdzających ukończenie studiów

Wniosek o wydanie legitymacji elektronicznej_ELS

Wniosek o zmianę danych_ dotyczy adresu i nr dowodu osobistego

Wniosek o zmianę danych_ dotyczy imienia_imion_nazwiska

Wniosek o zmianę promotora

Wniosek studenta o zmianę tematu pracy dyplomowej (pdf) 

Wniosek studenta o zmianę tematu pracy dyplomowej (word)

Wniosek studenta o zmianę tematu projektu inżynierskiego/zagadnienia problemowego (word)

Szanowni Studenci!!! Zachęcamy do aktywnej działalności w Kołach Naukowych funkcjonujących na naszym Wydziale. To niepowtarzalna okazja zdobycia wiedzy, praktycznych umiejętności, rozwoju kompetencji społecznych oraz poznania wielu ciekawych ludzi. Praca w Kole poza doświadczeniem naukowym stwarza również okazję do wspólnych spotkań i nawiązania kontaktów towarzyskich, mile wspominanych po latach.
Zgłoście się bezpośrednio do opiekunów kół lub napiszcie do nich maila.

Zasady dofinansowania konferencji naukowych
Zobacz

ROK AKADEMICKI 2024/2025

Kierunek Rok studiów Opiekun roku Starosta roku
OCHRONA ŚRODOWISKA S1 I

dr Wojciech Płaska
email:

Katedra Hydrobiologii i Ochrony Ekosystemów
Tel. 81 461 00 61 w. 309

Emilia Cichowlaz
OCHRONA ŚRODOWISKA S1 II

dr Wojciech Płaska

Marcelina Gospodarek
OCHRONA ŚRODOWISKA S1 IV

dr Wojciech Płaska

Patrycja Hajto
OCHRONA ŚRODOWISKA S2 II

dr Wojciech Płaska

Julia Pasek
BIOLOGIA S1 I

dr Katarzyna Czepiel -Mil
email:

Katedra Zoologii i Ekologii Zwierząt
Tel. 81 445 69 55

Magdalena Guzik
BIOLOGIA S1 II

dr inż. Magdalena Toporowska
email:

Katedra Hydrobiologii i Ochrony Ekosystemów
Tel. 81 461 00 61 w. 309

Oktawia Chwaszczewska
BIOLOGIA S1 III

dr Katarzyna Czepiel -Mil
email:

Natalia Dołężka

BIOLOGIA              spec. BIOLOGIA STOSOWANA S2

I

dr Katarzyna Czepiel-Mil

Maria Sysik

BIOLOGIA              spec. BIOLOGIA STOSOWANA N2

I

dr Katarzyna Czepiel-Mil

Agata Majewska-Fala

BIOLOGIA              spec. BIOLOGIA SĄDOWA S2

II

dr Katarzyna Czepiel-Mil

Agnieszka Szczęsna
BIOKOSMETOLOGIA S1 I

dr inż. Barbara Banach-Albińska
email:

Katedra Botaniki i Fizjologii Roślin
Tel. 81 445 69 55

Sandra Ciebień
BIOKOSMETOLOGIA S1 II

dr inż. Katarzyna Rubinowska
email:

Katedra Botaniki i Fizjologii Roślin
Tel. 81 445 66 83

Nikola Capała
BIOKOSMETOLOGIA S1 III

dr inż. Agnieszka Szczurowska
email:

Katedra Botaniki i Fizjologii Roślin
Tel. 81 445 60 09

Paula Kozak
BIOKOSMETOLOGIA S1 IV

dr inż. Agnieszka Szczurowska

Zuzanna Kwaśniewska
BIOKOSMETOLOGIA N1 I

dr inż. Aneta Sulborska – Różycka
email: 

Katedra Botaniki i Fizjologii Roślin
Tel. 81 445 65 79

Anita Kina
BIOKOSMETOLOGIA N1 II

dr inż. Aneta Sulborska – Różycka

Martyna Kowalska
BIOKOSMETOLOGIA S2 II

dr inż. Aneta Sulborska – Różycka

Dominika Pietrasik
BIOBEZPIECZEŃSTWO I ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE S1 III

dr inż. Barbara Banach-Albińska
email:

Katedra Botaniki i Fizjologii Roślin
Tel. 81 445 69 55

Emil Knybel
BIOBEZPIECZEŃSTWO I ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE S1 IV

dr inż. Barbara Banach-Albińska

Faustyna Wiszniewska

Zarządzenia

Zarządzenie nr 24 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie powołania zespołu ds. monitorowania zagrożenia rozpowszechniania się wirusa COVID-19

Zarządzenie nr 25 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 18 marca 2020 r. w sprawie zdalnego prowadzenia zajęć w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

Zarządzenie nr 39 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 23 kwietnia 2020 r. w sprawie zawieszenia zajęć dydaktycznych realizowanych zdalnie z przedmiotu wychowanie fizyczne w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

Zarządzenie nr 82 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 1 września 2020 r. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie w roku akademickim 2020/2021

zał. 1 do Zarządzenia nr 82 Rektora UP w Lublinie z dnia 1 września 2020 r. – Zalecenia do organizacji zajęć z wychowania fizycznego dla studentów pierwszego roku

zał. 2 do Zarządzenia nr 82 Rektora UP w Lublinie z dnia 1 września 2020 r. – Zalecenia do organizacji zajęć dydaktycznych w formie tradycyjnej dla studentów, doktorantów oraz uczestników studiów podyplomowych i kursów dokształcających.

Zarządzenie nr 107 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 1 października 2020 r.w sprawie funkcjonowania Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie w stanie epidemii COVID-19

Zarządzenie nr 114 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 15 października 2020 r. w sprawie postępowania w przypadku wystąpienia podejrzenia lub zachorowania na COVID-19 u osób przebywających w obiektach Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Zarządzenie  nr 115 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 15 października 2020 r. w sprawie czasowo zdalnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

Zarządzenie nr 120 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 28 października 2020 r. w sprawie przedłużenia zdalnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie do odwołania

 

Komunikaty

Komunikat nr. 1 informacja na temat prowadzenia zajęć na Wydziale Biologii Środowiskowej

Komunikat nr. 2 w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021

Komunikat nr. 3 zaproszenie do udziału w wykładzie pt.: Jak walczyć z SARS-CoV-2?

Komunikat nr. 4 w sprawie prowadzenia zajęć na Wydziale Biologii Środowiskowej

Komunikat nr. 5 w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów końcowych oraz egzaminu dyplomowego inżynierskiego na Wydziale Biologii Środowiskowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Komunikat nr. 6 w sprawie zasad obsługi studentów

Komunikat nr. 7 w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów końcowych oraz egzaminu dyplomowego – licencjackiego lub magisterskiego na Wydziale Biologii Środowiskowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Komunikat nr. 8 w sprawie zdalnego prowadzenia zajęć

Wydziałowa Rada Samorządu Studenckiego

Przewodnicząca Komisji:

  • Weronika Huszcz

email:

Wiceprzewodnicząca ds. Studenckich:

  • Aleksandra Kurzajewska

email:

Sekretarz:

  • Aleksandra Kamienik

Koordynator ds. Promocji Wydziału

  • Mateusz Piejak

Koordynator ds. Kultury:

  • Dominika Pietrasik

Courses in English for Erasmus+ and Exchange Students

 The Faculty of Environmental Biology offers several courses that can be completed in English. Exchange and visiting students can choose course from the first or form the second degree study.

Courses will be provided in English if the required number of students enrol in the programme (minimal six persons). For less group of students courses will be provided in Polish with English supporting of teachers.

SUBJECTS offered in English – FACULTY OF ENVIRONMENTAL BIOLOGY

 

Wytyczne dotyczące realizacji części studiów, praktyk lub staży absolwenckich w ramach programu ERASMUS +
Zobacz
Uczelniana strona progrmu Erasmus+ (PL)
Zobacz
University's Erasmus+ website (EN)
Zobacz

EGZAMIN POPRAWKOWY

Ochrona środowiska studia I stopnia stacjonarne
Rektorat, pok. 358, IIp.

Data Godzina
25.09.2024 09:15

 

 

Biokosmetologia studia I stopnia stacjonarne
Rektorat, pok. 358, IIp.

Data Godzina
25.09.2024 09:15
  • Legitymacja studencka w mObywatel

    Legitymacja studencka w mObywatel.

    Z przyjemnością informujemy że Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie uruchomił obsługę mLegitymacji studenckiej w Wirtualnym Dziekanacie.

    mLegitymacja to elektroniczna legitymacja studencka w formie dokumentu elektronicznego przechowywana i okazywana przy użyciu publicznej aplikacji mobilnej. Jest wydawana na wniosek studenta. Warunkiem koniecznym do wydania dokumentu jest posiadanie ważnej legitymacji studenckiej w tradycyjnej formie.

    MLegitymacja nie zastępuje tradycyjnej legitymacji.

    Student aby otrzymać mLegitymację musi spełnić następujące warunki;

    • posiadać PESEL
    • posiadać status studenta aktywnego
    • posiadać aktywną legitymację studencką w formie tradycyjnej
    • złożyć wniosek za pomocą Wirtualnej Uczelni

    Student aby otrzymać mLegitymację powinien wykonać następujące czynności:

    • zalogować się do Wirtualnego Dziekanatu
    • przejść do zakładki wnioski i wybrać mLegitymacja
    • zamówić mLegityjację przez naciśnięcie przycisku „Złóż zamówienie”
    • mLegitymacja powinna być gotowa w ciągu kilku minut
    • po zakończeniu procesu wydawania mLegitymacji widoczny będzie kod QR w postaci numeru oraz kodu możliwego do zeskanowania z wykorzystaniem aparatu w telefonie oraz hasło do potwierdzenia w aplikacji mObywatel.

     

    Więcej o mlegitymacji w aplikacji mobywatel znajdziesz na stronie:
    https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/mlegitymacja-studencka


     

    ZARZĄDZANIE MLEGITYMACJĄ:

    Zarządzanie mLegitymacją odbywa się automatycznie, bez udziału dziekantu. Kod QR pojawia się w Wirtualnym Dziekanacie ( https://wd.up.lublin.pl/ ) w zakładce WNIOSKI > mLegitymacja.

    Co, gdy mojej mLegitymacji nie widać w aplikacji mObywatel?

    Częsty błąd po przedłużeniu legitymacji:

    Po przedłużeniu legitymacji w Dziekanacie często nie widać jej w aplikacji mObywatel: wówczas należy unieważnić mLegitymację studencką w panelu Wirtualnym Dziekanacie (WD)  https://wd.up.lublin.pl/  i automatycznie złożyć wniosek o  nową mLegitymację (robimy to również automatem poprzez WD),  Wówczas otrzymamy odnowiony kod QR, który posłuży do synchronizacji z aplikacją mObywatel.
    Cała operacja przebiega automatycznie bez udziału pracowników Dzieknatu.

    Dotyczyć to może także sytuacji, gdy student zmieni numer telefonu.

  • Dostęp do “Microsoft 365” dla Studenta/ Doktoranta/ Pracownika

    Microsoft365

    W ramach licencji dla Studentów,  Doktorantów oraz Pracowników UP w Lublinie można korzystać z usługi “Microsoft  365”. 
    Usługa ta daje dostęp do narzędzi pakietu Office w trybie przeglądarki internetowej (usługa w chmurze).

    Oto ikony najpopularniejszych w usłudze narzędzi::

    narzedzia-online

     


    SPIS TREŚCI: 

    • Pierwsze logowanie
    • Nie pamiętam hasła do Teams / Microsoft365
    • Student – jak się zalogować?
    • Student – jaki jest mój numer albumu?
    • Problemy studentów
    • Ogólnie o usłudze Microsoft365
    • Pracownicy: instrukcja – dostęp do chmury OneDrive
    • Regulamin korzystania z Microsoft365

     

    logujemy się na:

    https://office.com/

     

    Pierwsze logowanie

    Logujemy się przez adres e-mail w domenie @student.up.edu.pl. Aby otrzymać login i hasło Pracownicy kontaktują się z Centrum Informatyki:   Studenci zaś otrzymują konta utworzone automatycznie, wg. szablonu – instrukcja logowania dla Studentów w dalszej części opracowania. Podczas pierwszego logowania do usługi Microsoft 365 może okzazać się konieczne, aby zweryfikować alternatywny (dodatkowy) adres e-mail. E-mail ten służy nam w przypadku, gdy chcemy zresetować swoje hasło do Microsoft365 – podobnie jak w wielu platformach i sklepach online – resetujemy za pomoca przypisanego adresu e-mail. Jak ustanowić adres pomocniczy?:

    weryfikacja-adresu-e-mail


     

    “Nie pamiętam hasła do Teams / Microsoft365”

    [ jak zresetować hasło do Microsotf365? ]

    Warunkiem koniecznym do resetu hasła jest przypisanie do konta Microsoft365 alternatywnego adresu e-mail (czytaj tez powyżej), który pozwoli na odzyskanie hasła, tak, jak to dzieje się w przypadku popularnych platform sklepowych.  Jeśli nie mamy alternatywnego e-mail –  przypisanego automatycznie tudzież nie przypiszemy go podczas pierwszego logowania  – patrz instrukcja:   weryfikacja-adresu-e-mail    możemy poprosić o dopisanie takiego adresu do naszego konta. Studenci i pracownicy mogą zgłaszać prośbę o dopisanie adresu alternatywnego  pisząc na adres 


     

    STUDENT – jak się zalogować?

    1. Usługa „Microsoft 365” realizowana jest w obrębie domeny „student.up.edu.pl”,  Studentowi zostaje przypisane konto e-mail właśnie w tej domenie.
    2. Szczegółowy zakres usług korzystania z usługi „Microsoft 365”  opisany jest w regulaminie (wersja polskojęzyczna i anglojęzyczna na końcu opracowania do pobrania).  Korzystając z usługi „Microsoft  365” dla Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie  Student akceptuje postanowienia regulaminu
    3. Dostęp do usługi  realizowany jest poprzez adres:  https://office.com/
    4. Dane logowania do usługi dla Studentów realizowane są  wg. szablonu:

    login: numer albumu    (6 ostatnich cyfr jako numer albumu). hasło: „Up.” oraz dodajemy ostatnich 5 cyfr numeru PESEL 

    PRZYKŁAD:
    Login: 
    hasło: Up.12345


     

    Student: jaki jest mój numer albumu?

    Studenci mogą odnaleźć swój numer albumu w panelu Wirtualnego Dziekanatu. Jak zalogować się do panelu ?- patrz lewe menu > Wirtualny Dziekanat.


    PROBLEMY: 

      

    Pomoc telefoniczna  pon-pt do godz. 15.00:  tel. 81 445 65 23, 572 330 881


     

    Ogólnie o usłudze Microsoft365.

    USŁUGA W CHMURZE

    Usługa zapewnia dostęp online do narzędzi m.in. takich, jak: Word, Excel, Power Point, OneDrive, Teams,  Forms, za pomocą przeglądarki internetowej. 

    Jeśli przerzucimy nasz plik do chmury OneDrive (mowa o pliku Word, Excel, Power Point) )  będziemy mogli otworzyć go i edytować tak samo, jak w tradycyjnej aplikacji Word, Excel, Power Point – tylko, że w oknie przeglądarki (nie w aplikacji desktopowej). Poniżej opisujemy jak wrzucić plik na OneDrive.

    Dodatkowo otrzymujemy dostęp do innych ważnych narzędzi.

    W ten sposób Microsoft365 tworzy zestaw narzędzi biurowych łatwo dostępnych w przeglądarce internetowej (nie potrzeba instalacji, jedynie zalogowanie), najbardziej popularne są:

    narzedzia-online

    Spis wszystkich narzędzi:


     

    INSTRUKCJA

    Pracownicy:  dostęp do chmury One Drive:

    OneDrive chumra

    Jak korzystać z OneDrive? – INSTRUKCJA PDF


    Regulamin korzystania z Microsoft365 na licencji UP w Lublinie: