Jesli potrzebujesz skontaktować się w sprawie: strony internetowej, bannerów i grafik dla potrzeb www, stron konferencji, wydarzeń, problemów technicznych związanych z edycją strony internetowej lub intranetu:
Karolina Kwapisz
tel. (+81) 445 65 12
tel. kom. 882 150 311
e-mail:
pokój: 316 AGRO II
Anna Szwajgier
tel. (+81) 445 65 23
tel. kom. 572 330 881
e-mail:
pokój: 316 AGRO II
Kontakt do Działu Pomocy Technicznej:
Naprawy komputerów, oprogramowania, awarie sieci komputerowej.
Zgłoszenia awarii komputerów i/lub oprogramowania należy wysyłać pocztą elektroniczną na adres:
lub telefonicznie: 81 445-65-14, ~65-32, ~65-06, ~65-42
Zgłoszenia problemów z logowaniem do Microsoft365:
Krzysztof Kasprzak
tel. (+81) 445-65-06
e-mail:
pokój: 308 AGRO II
mgr Jacek Kobyłecki
tel. (+ 81) 445-65-32
e-mail:
pokój: 308 AGRO II
dr inż. Paweł Harasim
tel. (+81) 445-65-42
e-mail:
pokój 317 AGRO II
TELEFONY KOMÓRKOWE NASZYCH PRACOWNIKÓW:
Poczta – zmiana hasła, problemy z kontem pocztowym
Domena, dostęp zdalny
MICROSOFT 365 / OFFICE / EDUPORTAL – problemy z platformą, logowaniem, etc.
STRONA WWW, INTRANET
Redakcja strony głównej:
Zakładka Rekrutacja:
Pozostałe strony, wsparcie techniczne + Intranet:
KADRY, PŁACE
Wsparcie aplikacji – Kwestura:
Kazimierz Firszt – – tel. 572 330 946
ELEKTRONICZNY OBIEG DOKUMENTÓW
Dane logowania:
Karolina Kwapisz – tel. 882 150 311,
Wsparcie techniczne:
Irmina Warda – tel kom. 504 508 257,
Kierownik Centrum Informatyki:
inż. Kazimierz Firszt
tel. (+81) 445 67 80
e-mail:
pokój: 312 AGRO II
Kontakt w sprawie pracowniczego konta pocztowego w domenie up.lublin.pl:
mgr Jacek Kobyłecki
tel. (+ 81) 445-65-32
e-mail: jacek kobylecki /@ / up lublin pl
pokój: 308 AGRO II
mgr inż. Paweł Cyranek
tel. (+ 81) 445-68-02
e-mail:
pokój: 314 AGRO II
Formularze i instrukcje w menu po lewej stronie: “Poczta”
Prosimy o dokładne zapoznanie się informacjami dotyczącymi użytkowania poczty uczelnianej.
JEŚLI MASZ PROBLEM Z POCZTĄ:
Nasi administratorzy poczty:
mgr Jacek Kobyłecki
tel. (+ 81) 445-65-32
e-mail:
pokój: 308 AGRO II
mgr inż. Paweł Cyranek
tel. (+ 81) 445-68-02
e-mail:
pokój: 311 AGRO II
TUTAJ ZALOGUJESZ SIĘ DO PANELU POCZTY:
JESTEM NOWYM UŻYTKOWNIKIEM POCZTY:
Wypełniony formularz poczty należy dostarczyć w formie papierowej do sekretariatu na adres Centrum Informatyki ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin, Budynek Centrum Kongresowego, AGRO II, III piętro lub cyfrowo, skan, wraz z pieczątką jednostki pracownika, na
ZASADY POLITYKI BEZPIECZEŃSTWA POCZTY.
ZMIANA HASŁA.
Zasady bezpieczeństwa haseł poczty UP wymagają zmiany hasła co 180 dni. W związku z tym systematycznie wysyłamy do Państwa e-mail informujący o terminie wygaśnięcia hasła do poczty i konieczności ustanowienia nowego hasła. Nowe hasło musi mieć długość przynajmniej 8 znaków oraz musi zawierać znaki z trzech z następujących typów znaków: małe litery, wielkie litery, cyfry i symbole. Hasło nie może zawierać żadnej części Twojego imienia, nazwiska ani nazwy logowania.
Uwaga! W treści e-mail, który powiadamia nas o konieczności zmiany hasła, nie ma nigdy żadnych linków!
Zmiana hasła możliwa jest jedynie przez świadome Państwa działanie – należy zalogować się do panelu konta pocztowego (poprzez stronę uczelnianą), a następnie dokonać zmiany hasła w opcjach ustawień. NIGDY NIE PROSIMY O ZMIANĘ POPRZEZ ZAŁĄCZANIE LINKÓW W WIADOMOŚCI TYPU “KLIKNIJ TU, ABY USTANOWIĆ NOWE HASŁO”.
Jak dokonać zmiany hasła?
Oto zrzut ekrany, który może posłużyć jako pomoc przy zmianie hasła w nowym interfejsie poczty Kerio: kolejne kroki zaznaczyliśmy cyframi 1-3:
POWIADOMIENIE O WYGASAJĄCYM HAŚLE
Kiedy Państwa hasło wygasa (co 180 dni), otrzymają Państwo na skrzynkę e-mail przypominający o konieczności zmiany hasła. Będzie on zawierał następującą treść:
Oto treść e-maila informacyjnego:
(poczta przychodzi wówczas z adresu – pod nazwą: “Password Policy Subsystem”, w temacie “Ostrzeżenie o wygaśnięciu hasła”:)
Witaj, …………
Twoje hasło w programie Kerio Connect wygaśnie za 14 dni.
Zasady bezpieczeństwa Twojej domeny wymagają zmiany hasła co 180 dni. Zaloguj się bezpiecznie w programie Kerio Connect Client i zmień jak najszybciej hasło. W przeciwnym razie nie będzie możliwe korzystanie z usług poczty e-mail.
Nowe hasło musi mieć długość przynajmniej 8 znaków oraz musi zawierać znaki z trzech z następujących typów znaków: małe litery, wielkie litery, cyfry i symbole. Hasło nie może zawierać żadnej części Twojego imienia, nazwiska ani nazwy logowania.
Ta wiadomość e-mail została wygenerowana automatycznie przez program Kerio Connect; prosimy na nią nie odpowiadać.
Tutaj przykładowy zrzut ekranu z taką wiadomością:
Prosimy postępować zgodnie z zaleceniami. Tego typu przypomnienia są ponawiane, tak abyście Państwo nie zapomnieli o obowiązku zmiany hasła. Jeśli tak się stanie, prosimy kontaktować się z nami.
SPAM CZY NIE SPAM ? A MOŻE PHISHING?
Centrum Informatyki UP w Lublinie przypomina, że rozsyłane przez nas informacje zawsze:
– pochodzą z adresów o końcówce @up.lublin.pl
– są pisane w języku polskim (jedyny wyjątek stanowi informacja powyżej, przypomnienie o wygasającym haśle, gdzie znajdują się słowa anglojęzyczne “Password Policy Subsystem”)
– zawierają podpis jednostki uniwersyteckiej, a często także nazwisko osoby, która sygnuje wiadomość (jedyny wyjątek stanowi informacja powyżej, przypomnienie o wygasającym haśle, gdzie nie ma podpisu jednostki)
Oszuści stosują atak phishingowy (metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia określonych informacji albo nakłonienia ofiary do określonych działań). Ostrzegamy, by nie odpowiadać na otrzymaną wiadomość, nie klikać w linki zawarte w wiadomości oraz nie otwierać załączonych do wiadomości plików, co może skutkować naruszeniem bezpieczeństwa informacji i danych osobowych w Państwa podmiotach.
Jak unikać zagrożenia?
MOCNE HASŁO
Zachęcamy do zapoznania się z zasadami budowania mocnych haseł:
Mocne hasło? Poznaj podstawowe zasady bezpieczeństwa haseł internetowych
—————————————–
do Eduportalu i do TEAMS logujemy się tym samym loginem – poprzez usługę Microsoft 365. Więcej o tej usłudze i logowaniu do niej w zakładce “Microsoft365”.
POMOC TECHNICZNA:
Anna Szwajgier: 572 330 881, 81 445 65 23
MATERIAŁY SZKOLENIOWE EDUPORTAL:
Materiały szkoleniowe z zakresu obsługi platformy EDUPORTAL dostępne są dla każdego Nauczyciela Akademickiego po zalogowaniu w panelu frontowym.
STUDENT: POCZĄTEK PRACY Z PLATFORMĄ EDUPORTAL:
SZYBKI STARTER:
jak założyć grupę / zespół w Microsoft Teams i przeprowadzić lekcję wirtualną:
[ TWORZENIE ZESPOŁU i SPOTKANIA WIRTUALNEGO ]
Jak stworzyć NOWY ZESPÓŁ / KLASĘ (nazwa, rodzaj, dodanie osób)? [Teams – Zespoły / Klasy]
https://www.youtube.com/watch?v=FsP-bBSDP20
Jak ZARZADZAĆ zespołem/klasą,
konfigurować go i dodawać kanały? [Teams: Zespoły / Klasy]
https://www.youtube.com/watch?v=Z8GsVlVUIlE
Jak UDOSTĘPNIAĆ ekran, aplikacje i dźwięki z komputera?
https://www.youtube.com/watch?v=2XiiNAYjnCs
Jak ustawić UPRAWNIENIA dla spotkań online
(wyciszanie, wyrzucanie)? [Teams – Praca z kalendarzem]
https://www.youtube.com/watch?v=JV8h6LgP96c
Tworzenie linku do spotkania
https://www.youtube.com/watch?v=BjAKNmKcfkg
Jak obsługiwać KAMERĘ
(w tym ROZMYCIE TŁA) i MIKROFON (w tym szybkie włączanie/wyłączanie)?
https://www.youtube.com/watch?v=YkRnkI6jIMU
Jak RYSOWAĆ w OneNote
(rysik, myszka, ręka, kształty, linijka)? [Microsoft OneNote – Podstawy]
https://www.youtube.com/watch?v=JfbJVzSDGXc
Teams – najczęstsze problemy nauczycieli
https://www.youtube.com/watch?v=MX2gnSFtI2I
Proces tworzenia TESTU przez nauczyciela i jak go rozwiązuje uczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=xRUa6Te1Jqg
Jak STWORZYĆ ZADANIE dla Uczniów, jak Uczeń je wypełnia i zwraca?
https://www.youtube.com/watch?v=1B1Nr2eqvSY
Jak zrobić test on-line z AUTOMATYCZNĄ OCENĄ w Microsoft Teams
https://www.youtube.com/watch?v=mdAq_J8GFoc
Dodatkowe funkcjonalności w testach Teams październik 2020
https://www.youtube.com/watch?v=nNgSokAN1Xo
FILMY INSTRUKTAŻOWE: teams-przewodniki
ZARZĄDZANIE NAGRANIAMI:
W ramach licencji dla Studentów, Doktorantów oraz Pracowników UP w Lublinie można korzystać z usługi “Microsoft 365”. Usługa ta daje dostęp do narzędzi pakietu Office w trybie przeglądarki internetowej (usługa w chmurze).
Oto ikony najpopularniejszych w usłudze narzędzi::
SPIS TREŚCI:
Logujemy się przez adres e-mail w domenie @student.up.edu.pl. Aby otrzymać login i hasło Pracownicy kontaktują się z Centrum Informatyki: Studenci zaś otrzymują konta utworzone automatycznie, wg. szablonu – instrukcja logowania dla Studentów w dalszej części opracowania. Podczas pierwszego logowania do usługi Microsoft 365 może okzazać się konieczne, aby zweryfikować alternatywny (dodatkowy) adres e-mail. E-mail ten służy nam w przypadku, gdy chcemy zresetować swoje hasło do Microsoft365 – podobnie jak w wielu platformach i sklepach online – resetujemy za pomoca przypisanego adresu e-mail. Jak ustanowić adres pomocniczy?:
Do poprawnego działania pakietu Microsoft365 zaleca się zainstalowanie na telefonie aplikacji autoryzującej Microsoft Authenticator: https://www.microsoft.com/pl-pl/security/mobile-authenticator-app
Warunkiem koniecznym do resetu hasła jest przypisanie do konta Microsoft365 alternatywnego adresu e-mail (czytaj tez powyżej), który pozwoli na odzyskanie hasła, tak, jak to dzieje się w przypadku popularnych platform sklepowych. Jeśli nie mamy alternatywnego e-mail – przypisanego automatycznie tudzież nie przypiszemy go podczas pierwszego logowania – patrz instrukcja: weryfikacja-adresu-e-mail możemy poprosić o dopisanie takiego adresu do naszego konta. Studenci i pracownicy mogą zgłaszać prośbę o dopisanie adresu alternatywnego pisząc na adres
login: numer albumu (6 ostatnich cyfr jako numer albumu). hasło: „Up.” oraz dodajemy ostatnich 5 cyfr numeru PESEL
PRZYKŁAD:
Login:
hasło: Up.12345
Studenci mogą odnaleźć swój numer albumu w panelu Wirtualnego Dziekanatu. Jak zalogować się do panelu ?- patrz lewe menu > Wirtualny Dziekanat.
PROBLEMY:
Pomoc telefoniczna pon-pt do godz. 15.00: tel. 81 445 65 23, 572 330 881
USŁUGA W CHMURZE.
Usługa zapewnia dostęp online do narzędzi m.in. takich, jak: Word, Excel, Power Point, OneDrive, Teams, Forms, za pomocą przeglądarki internetowej.
Jeśli przerzucimy nasz plik do chmury OneDrive (mowa o pliku Word, Excel, Power Point) ) będziemy mogli otworzyć go i edytować tak samo, jak w tradycyjnej aplikacji Word, Excel, Power Point – tylko, że w oknie przeglądarki (nie w aplikacji desktopowej). Poniżej opisujemy jak wrzucić plik na OneDrive.
Dodatkowo otrzymujemy dostęp do innych ważnych narzędzi.
W ten sposób Microsoft365 tworzy zestaw narzędzi biurowych łatwo dostępnych w przeglądarce internetowej (nie potrzeba instalacji, jedynie zalogowanie), najbardziej popularne są:
Spis wszystkich narzędzi:
Jak korzystać z OneDrive? – INSTRUKCJA PDF
Regulamin korzystania z Microsoft365 na licencji UP w Lublinie:
Oprogramowanie w ramach licencji Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki + Zestaw Przyrodnika + Zestaw Plus z licencją akademicką Site License dla pracowników, pracowni studenckich, studentów i doktorantów Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (ważnej do 15 maja 2025 roku) dostępne jest w wersji, 32- oraz 64- bitowej zarówno polskiej i angielskiej wersji językowej.
NOWA INSTALACJA STATISTICA
Każdy użytkownik przed zainstalowaniem oprogramowania powinien wypełnić kartę rejestracyjną zamieszczoną na stronie www.statsoft.pl/Site_License/luH8041up.php . Informacje w niej zawarte będą przesyłane do producenta (w celu rejestracji użytkownika) i do administratora licencji (w celu weryfikacji czy dany użytkownik jest osobą uprawnioną do korzystania z programu) informacje z formularza będą przesyłane na adres: .
Wypełnienie karty rejestracyjnej jest obligatoryjne .
Instalator odpowiedniej wersji Statistica należy pobrać ze strony: https://software.up.lublin.pl/statistica/. Dla nowych instalacji oprogramowania Statistica kody instalacyjne znajdują się w pakiecie instalatora:
Uwaga: Statistica w wersji 13 nie jest kompatybilna z Windows XP i 2003 Server. Statistica w wersji 13 może być instalowana na systemie Windows 7 i nowszym, oraz ich odpowiednikach serwerowych.
Użytkownikom korzystającym jeszcze ze Statistica 12.5 na systemach Windows XP i 2003 Server zalecamy przedłużenie działania tej wersji, gdyż instalacja najnowszej wersji Statistica 13 na tych starych systemach nie jest możliwa.
Wszystkie obecnie realizowane zamówienia na Statistica, w tym przedłużenia, podlegają warunkom właściwym dla produktów TIBCO Software określonym w umowie licencyjnej dostępnej pod adresem https://terms.tibco.com/#end-user-license-agreement .
Instalacja Zestawu PLUS, Zestawu Przyrodnika
Instalację Zestawów należy przeprowadzić z odrębnego instalatora dostępnego na stronie: https://www.statsoft.pl/zasoby/do-pobrania/zestawy-analityczne-2/ (dostępny po założeniu konta na stronie StatSoft Polska i zalogowaniu). Po instalacji dodatku należy zapisać na dysku komputera (najlepiej w folderze instalacyjnym Zestawów analitycznych – domyślnie jest to folder C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne) odpowiedni plik licencji o nazwie License.xml w zależności od zainstalowanej wersji Statistica (jednostanowiskowa lub sieciowa) – plik znajduje się w spakowanym archiwum „Zestawy Analityczne – nowe instalacje.zip”. Następnie uruchamiamy Statistica – podczas uruchamiania programu Statistica pojawi się następujące okno „Moduły analityczne”:
Wówczas należy wskazać plik License.xml zapisany na dysku zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne. Jeśli Statistica nie zapyta o wskazanie pliku licencji, wówczas po uruchomieniu Statistica w menu wchodzimy do np. Zestaw Plus -> O programie, w przywołanym oknie klikamy „Wczytaj plik licencji” i wskazujemy plik License.xml zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne.
Proszę zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić tego okna z oknem Licencja Statistica, służącym do zarządzania licencją Statistica, nie Zestawu.
Rozwiązanie typowych problemów podczas instalacji/rejestracji oprogramowania Statistica można znaleźć na stronie www.statsoft.pl/Zasoby/Materialy-dodatkowe/Pytania-i-odpowiedzi/Instalacja-i-rejestracja .
Pytania i odpowiedzi (FAQ) dotyczące instalacji/rejestracji oraz najczęściej wykorzystywanych funkcji Statistica: www.statsoft.pl/Zasoby/Materialy-dodatkowe/Pytania-i-odpowiedzi
Internetowa Czytelnia (artykuły poświęcone tematyce statystycznej z przykładami wykorzystania z programu Statistica w różnych zastosowaniach): www.statsoft.pl/Czytelnia
Nagrania z internetowych prezentacji (webinariów) przedstawiających wykorzystanie Statistica w różnych dziedzinach: www.statsoft.pl/Uslugi/Seminaria/Webinaria-i-webcast
Internetowy Podręcznik Statystyki – czyli kompendium wiedzy które ułatwia zrozumieć, a także stosować metody statystyczne: www.statsoft.pl/textbook/stathome.html
Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki:
Oprogramowanie udostępnia w jednym środowisku użytkownika następujące funkcje analityczne:
Zestaw Przyrodnika:
– Układy ANOVA (jedno-, dwu- oraz trójczynnikowe)
– Kreator regresji liniowej
– Analiza aglomeracji
– AMOVA
– Doświadczenia hodowlane (linia x tester, Diallel kwadratowy, Diallel trójkątny, Diallel kwadratowy bez przekątnej, Diallel trójkątny bez przekątnej)
– Doświadczenie jednopowtórzeniowe z wzorcem
– Serie doświadczeń (split-split-plot, układ hierarchiczno-krzyżowy, AMMI),
– Doświadczenia kratowe
– Testy dla pojedynczej zmiennej
– Badanie istotności różnic
Zestaw PLUS:
– Reguły poprawności danych
– Analiza brakujących danych
– Przekodowanie na zmienne sztuczne
– Szybkie rekodowanie
– Przekształcenia zmiennych
– Zliczanie wystąpień
– Porządkowanie zmienne wielokrotnych odpowiedzi
– Kalkulator liczebności próby
– Ważenie wieńcowe przypadków
– Propensity score matching
– Podział na podpróby
– Podsumowanie skali pozycyjnej
– Podsumowanie skali rangowej
– Wykres dyferencjału semantycznego
– Wykres dla skali Stapela
– Rzetelność skali
– Metoda ocen porównawczych Thurstone’a
– Współczynniki zgodności sędziów
– Testy dla pojedynczej zmiennej
– Badanie istotności różnic
– Krzywe ROC
– Metaanaliza i metaregresja
– Kreator regresji logistycznej
– Kreator regresji liniowej
– Analiza conjoint
– Analiza aglomeracji
– Analiza PROFIT
– Uogólniona metoda składowych głównych (PCA)
– Porządkowanie liniowe
– Bootstrap
– Układy naprzemienne badań klinicznych
– Układ naprzemienny prosty – test parametryczny
– Układ naprzemienny prosty – test nieparametryczny
– Układ naprzemienny podwójny – test parametryczny
– Układy czynnikowe (split-plot, split-block i bloki randomizowane)
– Wykres Blanda-Altmana
– Regresja Passinga-Babloka i Deminga
– Wykres górkowy
– Wykres Youdena
– Granice wykrywalności
– Miary powiązania/efektów dla tabel 2×2
– Analiza koncentracji
– Standaryzowane miary efektu
– Test post hoc ANOVA Friedmana
– CATANOVA
– Karta CUSUM ważona ryzykiem
– Indeks KMO oraz Test sferyczności Bartletta
– Konfiguracyjna analiza częstości (CFA)
– Badanie ciągów pomiarów
– Przedziały odniesienia
– Przedział ufności dla ilorazów met. Fiellera
– Profile ryzyka
– Wielowymiarowe testy normalności
– Prosta regresja ortogonalna
– Badanie rozkładu empirycznego
– Wykres słupkowy (kolorowe słupki)
– Wykres sekwencyjny
– Wykres radarowy
– Wykres mozaikowy
– Wykres kołowy (SPie plot)
– Piramida populacyjna
– Diagram sieci neuronowej
– Wykres sieci Kohonena
– Wykres diamentowy
– Szereg czasowy z limitami
– Róża wiatrów
– Wykres Likerta
– Wykres wrażliwości
– Wykres słonecznikowy
– Wykres skrzypcowy
– Wykres piramidowy
– Wykres motylkowy
– Zapisz do pliku Excel
– Zapisz pliki graficzne
– Formatuj arkusz
W związku z zapytaniami dotyczącymi szkoleń z zakupionego oprogramowania Statistica informujemy, że StatSoft Polska oferuje szkolenia on-line z zakresu analizy danych i Statistica.
Szkolenia StatSoft pomagają zdobyć lub pogłębić wiedzę w zakresie statystyki, data mining, wizualizacji, badań rynkowych oraz korzystania z programów z rodziny Statistica i Spotfire, R i Python. Kursy są prowadzone przez specjalistów i praktyków z różnych dziedzin analizy danych z doskonałym przygotowaniem dydaktycznym i szeroką wiedzą w niewielkich grupach warsztatowych.
PRZEDŁUŻENIE DZIAŁANIA STATISTICA
Aby przedłużyć działanie aktualnie zainstalowanego oprogramowania Statistica, należy użyć plików licencji znajdujących się w spakowanym archiwum „Pliki licencji Statistica.zip” postępując zgodnie z załączoną tam instrukcją.
Przedłużenie Zestawu Medycznego
a) Dotyczy programów Statistica 12.5 i 13.1:
Aby przedłużyć działanie Zestawu należy użyć załączonego pliku licencyjnego License.xml (znajdującego się w folderze „dla Statistica 13.5 i 13.1” w spakowanym archiwum pod nazwą „Zestawy Analityczne – przedluzenia.zip”. Plik należy skopiować do katalogu, w którym zestaw jest zainstalowany (domyślnie C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne). Jeżeli po skopiowaniu pliku licencyjnego i uruchomieniu Statistica, Zestaw nadal nie będzie działać, wówczas należy wybrać w Statistica menu Narzędzia -> Makro -> Dodatki (w przypadku wstążki Podstawowe -> Makro -> Dodatki), zaznaczyć “Zestawy Analityczne” i kliknąć “Przeinstaluj”.
Po podmianie pliku licencji, w programie Statistica zamiast Zestawu Medycznego będzie widoczny Zestaw PLUS, który oferuje znacznie szerszą funkcjonalność.
b) Dotyczy programów Statistica 13.3:
Aby przedłużyć działanie Zestawów należy użyć załączonego pliku licencyjnego License.xml (znajdującego się w folderze „dla Statistica 13.3” w spakowanym archiwum pod nazwą „Zestawy Analityczne – przedluzenia.zip”. Plik należy skopiować do katalogu, w którym zestaw jest zainstalowany (domyślnie C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne). Dodatkowo po podmianie pliku licencyjnego License.xml należy uruchomić oprogramowanie Statistica, w menu wchodzimy do Zestaw Medyczny -> O programie, w przywołanym oknie klikamy „Wczytaj plik licencji” i wskazujemy plik License.xml zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne.
Po podmianie pliku licencji, w programie Statistica zamiast Zestawu Medycznego będzie widoczny Zestaw PLUS oraz Zestaw Przyrodnika, który oferuje znacznie szerszą funkcjonalność.
UWAGA STUDENCI!
Firma Virtual Telecom sp. z o.o. na mocy podpisanej umowy nr 1/UCI/VT/2019 z dnia 21.01.2019 roku świadczy usługi dostępu do sieci Internet dla Domów Studenta: CEBION, DODEK, ESKULAP, MANHATTAN, BROADWAY Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
W związku ze zmianą operatora zmianie ulegają dotychczasowe zasady świadczenia usługi jak i korzystania z sygnału sieci Internet.
1. Każdy mieszkaniec Domu studenta w celu korzystania z sieci Internet musi zautoryzować się unikalnym identyfikatorem (loginem i hasłem). Po dane dostępowe prosimy zgłaszać się do Administracji poszczególnych Domów Studenta.
2. Zabronione jest udostępnianie hasła lub kombinacji loginu i hasła osobom trzecim. Użytkownik odpowiada jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób trzecich, którym udostępnił hasło i/lub login.
3. Virtual Telecom przygotował dla mieszkańców Domu Studenta instrukcje opisujące podstawowe czynności, które należy wykonać celem korzystania z zasobów sieci Internet. Instrukcje udostępnione są w każdym z Domów Studenta UP.
Virtual telecom świadczy również usługi wsparcia (reset haseł, diagnoza, przydzielanie dostępu nowym użytkownikom) pod numerem telefonu 81 458 10 44 i adresem email w dni powszednie w godzinach 8.00. – 16.00.
4. Uwaga! Virtual telecom nie świadczy usługi naprawy toru transmisyjnego w tym naprawy gniazd sieciowych. Wszelkie fizyczne uszkodzenia prosimy zgłaszać bezpośrednio do administracji Domów Studenta.
Informujemy, że za wszelkie akty wandalizmu czy fizycznego uszkodzenia infrastruktury odpowiada użytkownik i będzie on pociągnięty do odpowiedzialności materialnej w przypadku zaistnienia naprawy infrastruktury w tym również w przypadkach tzw. interwencji nieuzasadnionej.
ZGŁOŚ PROBLEM Z KOMPUTEREM – FORMULARZ:
INSTUKCJA DOT. OPROGRAMOWANIA ANTYWIRUSOWEGO:
BAZUS:
instrukcja instalacji programu BAZUS – prosimy o kontakt z sekcją odpowiedzialną za oprogramowanie Bazus
POCZTA – FORMULARZ REJESTRACJI:
FORMULARZ DO ZAŁOŻENIA KONTA WI-FI
na terenie Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
– FORMULARZ DOCX
– Instrukcja IPAD
– Instrukcja Windows 8, Phone
– MacOS
Certyfikat sieci bezprzewodowej Up-campus (plik CER) »
Poniżej znajdziecie Państwo program do pomocy zdalnej: program do pomocy zdalnej pozwala uzyskać jednorazowy dostęp do komputera Osoby proszącej o pomoc. Dzięki małej aplikacji do pomocy zdalnej, pracownik naszego Centrum Informatyki może udzielić pomocy: może bezpośrednio zobaczyć ekran Użytkownika i dokonywać zmian na jego komputerze, tak, jakby osobiście siedział na stanowisku Użytkownika. Zainteresowany pomocą może wówczas obserwować wszystkie ruchy i prace technika (efekt samo-poruszającej się myszki).
Program pomocy zdalnej TEAM VIEWER znajduje się pod niebieską ikoną poniżej, należy go zapisać na dysku i uruchomić, potwierdzając zgody na działanie programu. Udzielone zgody są jednorazowe i niezbędne do udzielenia pomocy.
Podczas pomocy zdalnej, prosimy postępować zgodnie z instrukcjami pracownika Centrum Informatyki. Podczas prac wskazana jest obecność przy swoim komputerze, jak też pozostanie w kontakcie telefonicznym z pracownikiem Centrum Informatyki.
Program do pomocy zdalnej:
(należy pobrać, uruchomić, potwierdzić zgody na działanie)
[ PLIK DO POBRANIA ]
Aby zamówić komputer lub oprogramowanie prosimy skorzystać z adresu:
https://komputer.up.lublin.pl/
w razie pytań prosimy o kontakt zgodnie z telefonami podanymi w sekcji kontakt lub drogą mailową na adres
Wirtualny Dziekanat to panel dydaktyczny przeznaczony dla Studenta oraz Nauczyciela. Jest on ścisle połączony z systemem dziekanatowym i kontem studenta.
Jako login wykorzystywany jest tutaj:
Adres panelu:
Aby zalogować się po raz pierwszy należy skorzystać z opcji Przypomnij/Aktywuj hasło. W ten sam sposób można później także zresetować hasło. Zasada ta dotyczy Studentów jak i Nauczycieli.
Studenci pierwszego roku, którzy są przyjmowani na studia w rekrutacji letniej, uzyskują dostęp do WD od 1 października danego roku akademickiego.
Uwaga! Należy posłużyć się dwukrotnie swoim adresem e-mail, tak jak to widzimy w załączniku:
Drodzy Studenci,
po zakończonym semestrze akademickim zachęcamy do wypełnienia ankiet oceny osób prowadzących zajęcia. Ankiety znajdziecie Państwo w swoim panelu Wirtualnego Dziekanatu. W spisie ankiet znajdą Państwo przypisane do Was zajęcia do oceny. Wszystkie udzielane odpowiedzi są anonimowe. Każda wypełniona ankieta, to opinia, która posłuży do podnoszenia jakości prowadzonych zajęć, korekty programów studiów i oceny przydatności wiedzy zdobywanej na danym przedmiocie.
W przypadku problemów z panelem Wirtualnego Dziekanatu- prosimy o kontakt:
Z przyjemnością informujemy że Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie uruchomił obsługę mLegitymacji studenckiej w Wirtualnym Dziekanacie.
mLegitymacja to elektroniczna legitymacja studencka w formie dokumentu elektronicznego przechowywana i okazywana przy użyciu publicznej aplikacji mobilnej. Jest wydawana na wniosek studenta. Warunkiem koniecznym do wydania dokumentu jest posiadanie ważnej legitymacji studenckiej w tradycyjnej formie.
MLegitymacja nie zastępuje tradycyjnej legitymacji.
Student aby otrzymać mLegitymację musi spełnić następujące warunki;
Student aby otrzymać mLegitymację powinien wykonać następujące czynności:
Więcej o mlegitymacji w aplikacji mobywatel znajdziesz na stronie:
https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/mlegitymacja-studencka
Zarządzanie mLegitymacją odbywa się automatycznie, bez udziału dziekantu. Kod QR pojawia się w Wirtualnym Dziekanacie ( https://wd.up.lublin.pl/ ) w zakładce WNIOSKI > mLegitymacja.
Częsty błąd po przedłużeniu legitymacji:
Po przedłużeniu legitymacji w Dziekanacie często nie widać jej w aplikacji mObywatel: wówczas należy unieważnić mLegitymację studencką w panelu Wirtualnym Dziekanacie (WD) https://wd.up.lublin.pl/ i automatycznie złożyć wniosek o nową mLegitymację (robimy to również automatem poprzez WD), Wówczas otrzymamy odnowiony kod QR, który posłuży do synchronizacji z aplikacją mObywatel. Cała operacja przebiega automatycznie bez udziału pracowników Dzieknatu.
Dotyczyć to może także sytuacji, gdy student zmieni numer telefonu.
Szanowni Państwo
TEAMS - INSTRUKCJE - tworzenie zespołów, spotkań wirtualnych, zadań i sprawdzianów
EDUPORTAL - jak przypisać przeprowadzony egzamin do biblioteki celem wykorzystania go w przyszłości?
ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin
NIP 712 010 37 75
REGON 000001896
ePUAP: /UP-Lublin/SkrytkaESP