Centrum Informatyki

  • UP
  • Centrum Informatyki

Nasz najważniejszy adres kontaktowy to: centrum.informatyki@up.lublin.pl

ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin,
Budynek Centrum Kongresowego
AGRO II , III piętro

Telefony w sekcjach, poniżej:

  • Pomoc Techniczna Helpdesk

    Czym zajmuje się Dział Pomocy Technicznej?
    Naprawy komputerów, oprogramowania, awarie sieci komputerowej.

    Zgłoszenia awarii komputerów i/lub oprogramowania należy wysyłać pocztą elektroniczną na adres: help-desk@up.lublin.pl 
    lub telefonicznie:  81 445-65-14, ~65-32, ~65-06

    Zgłoszenia problemów z logowaniem do Office 365
    office365@up.lublin.pl

    Krzysztof Kasprzak
    tel. (+81) 445-65-06
    e-mail: krzysztof.kasprzak@up.lublin.pl
    pokój: 308 AGRO II

    mgr Jacek Kobyłecki
    tel. (+ 81) 445-65-32
    e-mail: jacek kobylecki /@ / up lublin pl
    pokój: 308 AGRO II

    Maciej Mąka
    tel. (+81) 445 65 14
    e-mail: maciej.maka@up.lublin.pl
    pokój: 312 AGRO II

  • Aplikacje Biznesowe

    mgr Emilia Rusin
    tel. (+ 81) 445-65-33
    e-mail: emilia.rusin@up.lublin.pl
    pokój: 317 AGRO II 

    inż. Kazimierz Firszt
    tel. (+81) 445 67 80
    e-mail: kazimierz.firszt@up.lublin.pl
    pokój: 312 AGRO II

    Maciej Mąka
    tel. (+81) 445 65 14
    e-mail: maciej.maka@up.lublin.pl
    pokój: 312 AGRO II

  • POCZTA pracownicza

    Kontakt w sprawie pracowniczego konta pocztowego w domenie up.lublin.pl:

    mgr Jacek Kobyłecki
    tel. (+ 81) 445-65-32
    e-mail: jacek kobylecki /@ / up lublin pl
    pokój: 308 AGRO II

    mgr inż. Paweł Cyranek
    tel. (+ 81) 445-68-02
    e-mail: pawel.cyranek@up.lublin.pl 
    pokój: 314 AGRO II 

    Formularze i instrukcje w menu po lewej stronie: „Poczta”

  • Mailing - wiadomosci.up@up.lublin.pl

    Wysyłka e-maili na wszystkie skrzynki pracownicze: prosimy pisać na:

    webmaster@up.lublin.pl

    List, który ma zostać rozesłany:  prosimy o podanie informacji, jakie ma zawierać:

    • tytuł e-maila
    • treść e-maila
    • ewentualne załączniki
  • Strona internetowa, Intranet

    Tworzenie nowych stron/edycja i przebudowa istniejących, zmiany w strukturze strony, tworzenie ikon, bannerów i grafik dla potrzeb www, rozwiązywanie problemów technicznych.

    mgr Karolina Kwapisz
    tel. (+81) 445 65 12
    e-mail: karolina.kwapisz@up.lublin.pl
    pokój: 316 AGRO II

Prosimy o dokładne zapoznanie się  informacjami dotyczącymi użytkowania poczty uczelnianej.

Kontakt: 

JEŚLI MASZ PROBLEM Z POCZTĄ:

Nasi administratorzy poczty:   patrz   menu >>  Kontakt


PANEL POCZTY

 https://poczta.up.lublin.pl


 

JESTEM NOWYM UŻTKOWNIKIEM POCZTY: 

Wypełniony formularz poczty należy dostarczyć w formie papierowej do sekretariatu na adres Centrum Informatyki ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin, Budynek Centrum Kongresowego, AGRO II, III piętro lub cyfrowo, skan, wraz z pieczątką jednostki pracownika,  na centrum.informatyki@up.lublin.pl


 

ZASADY POLITYKI BEZPIECZEŃSTWA POCZTY.

ZMIANA HASŁA.

Zasady bezpieczeństwa haseł poczty UP wymagają zmiany hasła co 180 dni. W związku z tym systematycznie wysyłamy do Państwa e-mail informujący o terminie wygaśnięcia hasła do poczty i konieczności ustanowienia nowego hasła.  Nowe hasło musi mieć długość przynajmniej 8 znaków oraz musi zawierać znaki z trzech z następujących typów znaków: małe litery, wielkie litery, cyfry i symbole. Hasło nie może zawierać żadnej części Twojego imienia, nazwiska ani nazwy logowania.

Uwaga! W treści e-mail, który powiadamia nas o konieczności zmiany hasła, nie ma nigdy  żadnych linków!  

Zmiana hasła możliwa jest jedynie przez świadome Państwa działanie – należy zalogować się do panelu konta pocztowego (poprzez stronę uczelnianą) a następnie dokonać zmiany hasła w opcjach ustawień. NIGDY NIE PROSIMY O ZMIANĘ POPRZEZ ZAŁĄCZANIE LINKÓW W WIADOMOŚCI TYPU „KLIKNIJ TU ABY USTANOWIĆ NOWE HASŁO”.

Jak dokonać zmiany hasła?

Oto zrzut ekrany, który może posłużyć jako pomoc przy zmianie hasła w nowym interfejsie poczty Kerio: kolejne kroki zaznaczyliśmy cyframi 1-3:


POWIADOMIENIE O WYGASAJĄCYM HAŚLE

Kiedy Państwa hasło wygasa (co 180 dni), otrzymają Państwo na skrzynkę e-mail przypominający o konieczności zmiany hasła. Będzie on zawierał nastepującą treść:

Oto treść e-maila informacyjnego:

(poczta przychodzi wówczas z adresu postmaster@poczta.up.lublin.pl  – pod nazwą: „Password Policy Subsystem”, w temacie „Ostrzeżenie o wygaśnięciu hasła”:)

Witaj, …………  

Twoje hasło w programie Kerio Connect wygaśnie za 14 dni.

Zasady bezpieczeństwa Twojej domeny wymagają zmiany hasła co 180 dni. Zaloguj się bezpiecznie w programie Kerio Connect Client i zmień jak najszybciej hasło. W przeciwnym razie nie będzie możliwe korzystanie z usług poczty e-mail.

Nowe hasło musi mieć długość przynajmniej 8 znaków oraz musi zawierać znaki z trzech z następujących typów znaków: małe litery, wielkie litery, cyfry i symbole. Hasło nie może zawierać żadnej części Twojego imienia, nazwiska ani nazwy logowania.

Ta wiadomość e-mail została wygenerowana automatycznie przez program Kerio Connect; prosimy na nią nie odpowiadać.

Tutaj przykładowy zrzut ekranu z taką wiadomością:

Prosimy postępować zgodnie z zaleceniami. Tego typu przypomnienia są ponawiane, tak abyście Państwo nie zapomnieli o obowiązku zmiany hasła. Jeśli tak się stanie, prosimy kontaktować się z nami.


SPAM CZY NIE SPAM ? A MOŻE PHISHING?

Centrum Informatyki UP w Lublinie przypomina, że rozsyłane przez nas informacje zawsze:
– pochodzą z adresów o końcówce @up.lublin.pl
– są pisane w języku polskim (jedyny wyjątek stanowi informacja powyżej, przypomnienie o wygasającym haśle, gdzie znajdują się słowa anglojęzyczne „Password Policy Subsystem”)
– zawierają podpis jednostki uniwersyteckiej, a często także nazwisko osoby, która sygnuje wiadomość (jedyny wyjątek stanowi informacja powyżej, przypomnienie o wygasającym haśle, gdzie nie ma podpisu jednostki)

Oszuści stosują atak phishingowy (metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia określonych informacji albo nakłonienia ofiary do określonych działań). Ostrzegamy, by nie odpowiadać na otrzymaną wiadomość, nie klikać w linki zawarte w wiadomości oraz nie otwierać załączonych do wiadomości plików, co może skutkować naruszeniem bezpieczeństwa informacji i danych osobowych w Państwa podmiotach.

Jak unikać zagrożenia?

  • zwróć uwagę na adres e-mail, z którego otrzymujesz wiadomość – zwykle maile phishingowe wysyłane są z adresów niemających nic wspólnego z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie;
  • nie otwieraj załączonych do wiadomości plików;
  • zwracaj uwagę na treść otrzymanego maila, zwykle maile phishingowe zawierają błędy i nieprawidłową składnię itp.;
  • nie instaluj żadnego dodatkowego oprogramowania;
  • przeskanuj komputer oprogramowaniem antywirusowym.

MOCNE HASŁO

Zachęcamy do zapoznania się z zasadami budowania mocnych haseł:
Mocne hasło? Poznaj postawowe zasady bezpieczeństwa haseł internetowych


GŁÓWNĄ PLATFORMĄ NAUCZANIA ZDALNEGO

Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie jest EDUPORTAL

 http://platformaedukacyjna.up.lublin.pl/

   

—————————————–

Wielu Nauczycieli korzysta także z platformy Teams, świadczymy wsparcie techniczne dla obu platform, kontakty poniżej.

LOGOWANIE do Eduportalu (ale również do TEAMS) odbywa się poprzez usługę Office 365 (więcej w zakładce  „Office 365”)

INSTRUKCJĘ LOGOWANIA STUDENTÓW ZNAJDĄ STUDENCI  w panelu swojej wirtualnej uczelni oraz w SEKCJI OFFICE365 

NAUCZYCIELE AKADEMICCY OTRZYMAJĄ HASŁO DOSTĘPU DO OFFICE/EDUPORTAL INDYWIDUALNIE KONTAKTUJĄC SIĘ NA ADRES centrum.informatyki@up.lublin.pl

POMOC TECHNICZNA:

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:

Materiały szkoleniowe z zakresu obsługi platformy EDUPORTAL dostępne są dla każdego Nauczyciela Akademickiego po zalogowaniu w panelu frontowym.

STUDENT: POCZĄTEK PRACY Z PLATFORMĄ :


Szanowni Państwo,

wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom, zebraliśmy w krótkim kompendium podstawy pracy z Microsoft Teams: tworzenie zespołów, spotkań wirtualnych, zadań i sprawdzianów.  Linki do krótkich filmów instruktażowcyh znajdą Państwo poniżej.

SZYBKI STARTER:

jak założyć grupę / zespół w Microsoft Teams i przeprowadzić lekcję wirtualną:

TWORZENIE ZESPOŁU i SPOTKANIA WIRTUALNEGO ]

Jak stworzyć NOWY ZESPÓŁ / KLASĘ (nazwa, rodzaj, dodanie osób)? [Teams – Zespoły / Klasy]

https://www.youtube.com/watch?v=FsP-bBSDP20

Jak ZARZADZAĆ zespołem/klasą, 

konfigurować go i dodawać kanały? [Teams: Zespoły / Klasy]

https://www.youtube.com/watch?v=Z8GsVlVUIlE

Jak UDOSTĘPNIAĆ ekran, aplikacje i dźwięki z komputera?

https://www.youtube.com/watch?v=2XiiNAYjnCs

Jak ustawić UPRAWNIENIA dla spotkań online

(wyciszanie, wyrzucanie)? [Teams – Praca z kalendarzem]

https://www.youtube.com/watch?v=JV8h6LgP96c

Tworzenie linku do spotkania

https://www.youtube.com/watch?v=BjAKNmKcfkg

Jak obsługiwać KAMERĘ

(w tym ROZMYCIE TŁA) i MIKROFON (w tym szybkie włączanie/wyłączanie)?

https://www.youtube.com/watch?v=YkRnkI6jIMU

Jak RYSOWAĆ w OneNote

(rysik, myszka, ręka, kształty, linijka)? [Microsoft OneNote – Podstawy]

https://www.youtube.com/watch?v=JfbJVzSDGXc

Teams – najczęstsze problemy nauczycieli

https://www.youtube.com/watch?v=MX2gnSFtI2I

Proces tworzenia TESTU przez nauczyciela i jak go rozwiązuje uczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=xRUa6Te1Jqg

Jak STWORZYĆ ZADANIE dla Uczniów, jak Uczeń je wypełnia i zwraca?

https://www.youtube.com/watch?v=1B1Nr2eqvSY

Jak zrobić test on-line z AUTOMATYCZNĄ OCENĄ w Microsoft Teams

https://www.youtube.com/watch?v=mdAq_J8GFoc

Dodatkowe funkcjonalności w testach Teams październik 2020

https://www.youtube.com/watch?v=nNgSokAN1Xo

FILMY INSTRUKTAŻOWE:   teams-przewodniki

ZARZĄDZANIE NAGRANIAMI:

USŁUGA OFFICE 365 JEST DOSTĘPNA  TAKŻE DLA STUDENTÓW

Szanowni Studenci,

W ramach podpisanej umowy z firmą Microsoft Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie uruchomił dla studentów i doktorantów usługę  „Office365”.

https://www.office.com/

Usługa „Office365” zapewnia dostęp  online do narzędzi typu: poczta, Word, Excel, Power Point, Skydrive, Skype za pomocą przeglądarki internetowej. 

Ważne informacje  (jak się zalogować?)

  1. Usługa „Office365” realizowana jest w obrębie domeny „student.up.edu.pl”, tak, że każdemu Studentowi zostaje przypisane konto e-mail w tej domenie.
  2. Szczegółowy zakres usług korzystania z usługi „Office365”  opisany jest w regulaminie (wersja polskojęzyczna i anglojęzyczna)
  3. Korzystając z usługi „Office356” dla Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie  użytkownik akceptuje postanowienia regulaminu
  4. Dostęp do usługi „Office365” realizowany jest poprzez adres: https://portal.office.com lub https://www.office.com/
  5. Dane logowania do usługi „Office365” realizowane są na zasadzie:

login: numer albumu studenta@student.up.edu.pl   (6 ostatnich cyfr jako numer albumu)

hasło: „Up.” plus ostatnich 5 cyfr numeru PESEL 
PRZYKŁAD:
Login: 123456@student.up.edu.pl
hasło: Up.12345


Studenci studiów doktoranckich:

w szczególności cudzoziemcy mogą posiadać spersonalizowane parametry w szczególności login i hasło. Pomoc w przypadku problemów związanych z dostępem do usługi „Office365” świadczona jest przez Centrum Informatyki, pokój 308 lub mailowo na adres office365@up.lublin.pl


PROBLEMY TEAMS / EDUPORTAL:

PROBLEMY – Studenci piszą na adres: office365@up.lublin.pl

PROBLEMY – Nauczyciele piszą na: eduportal@up.lublin.pl

Pomoc telefoniczna:

Anna Szwajgier: 572 330 881, 81 445 65 23



 

SZKOLENIE STATICTICA

W związku z zapytaniami dotyczącymi szkoleń z zakupionego oprogramowania Statistica informuję, że StatSoft Polska w kwietniu oferuje wszystkim pracownikom Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie zniżkę 30% na udział w otwartych szkoleniach on-line z zakresu analizy danych i Statistica. Aby skorzystać z promocji, należy do 30 kwietnia przesłać zgłoszenie na wybrane szkolenie.

Wypełniony formularz zgłoszenia na kurs należy zeskanować i przesłać na adres: info@statsoft.pl. Warunkiem niezbędnym do skorzystania z promocji jest podanie na formularzu specjalnego kodu: StatAprilRabat 30% można wykorzystać na dowolne otwarte szkolenie z oferty StatSoft Polska, które odbędzie się w 2022 roku.

Szkolenia StatSoft pomagają zdobyć lub pogłębić wiedzę w zakresie statystyki, data mining, wizualizacji, badań rynkowych oraz korzystania z programów z rodziny Statistica i Spotfire, R i Python. Kursy są prowadzone przez specjalistów i praktyków z różnych dziedzin analizy danych z doskonałym przygotowaniem dydaktycznym i szeroką wiedzą w niewielkich grupach warsztatowych.

O programie – czyt. poniżej:

  • STATISTICA - PROGRAM, LICENCJA, INSTALACJA

    Oprogramowanie w ramach licencji Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki + Zestaw Przyrodnika + Zestaw Plus z licencją akademicką Site License dla pracowników, pracowni studenckich, studentów i doktorantów Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (ważnej do 15 maja 2025 roku) dostępne jest w wersji, 32- oraz 64- bitowej zarówno polskiej i angielskiej wersji językowej.

    1. PRZEDŁUŻENIE DZIAŁANIA STATISTICA

    Aby przedłużyć działanie aktualnie zainstalowanego oprogramowania Statistica, należy użyć plików licencji znajdujących się w spakowanym archiwum „Pliki licencji Statistica.zip” postępując zgodnie z załączoną tam instrukcją.

    Przedłużenie Zestawu Medycznego

    1. a) Dotyczy programów Statistica 12.5 i 13.1:

    Aby przedłużyć działanie Zestawu należy użyć załączonego pliku licencyjnego License.xml (znajdującego się w folderze „dla Statistica 13.5 i 13.1” w spakowanym archiwum pod nazwą „Zestawy Analityczne – przedluzenia.zip”. Plik należy skopiować do katalogu, w którym zestaw jest zainstalowany (domyślnie C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne). Jeżeli po skopiowaniu pliku licencyjnego i uruchomieniu Statistica, Zestaw nadal nie będzie działać, wówczas należy wybrać w Statistica menu Narzędzia -> Makro -> Dodatki (w przypadku wstążki Podstawowe -> Makro -> Dodatki), zaznaczyć „Zestawy Analityczne” i kliknąć „Przeinstaluj”.

    Po podmianie pliku licencji, w programie Statistica zamiast Zestawu Medycznego będzie widoczny Zestaw PLUS, który oferuje znacznie szerszą funkcjonalność.

    1. b) Dotyczy programów Statistica 13.3:

    Aby przedłużyć działanie Zestawów należy użyć załączonego pliku licencyjnego License.xml (znajdującego się w folderze „dla Statistica 13.3” w spakowanym archiwum pod nazwą „Zestawy Analityczne – przedluzenia.zip”. Plik należy skopiować do katalogu, w którym zestaw jest zainstalowany (domyślnie C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne). Dodatkowo po podmianie pliku licencyjnego License.xml należy uruchomić oprogramowanie Statistica, w menu wchodzimy do Zestaw Medyczny -> O programie, w przywołanym oknie klikamy „Wczytaj plik licencji” i wskazujemy plik License.xml zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne.

    Po podmianie pliku licencji, w programie Statistica zamiast Zestawu Medycznego będzie widoczny Zestaw PLUS oraz Zestaw Przyrodnika, który oferuje znacznie szerszą funkcjonalność.

     

    1. NOWA INSTALACJA STATISTICA

    Każdy użytkownik przed zainstalowaniem oprogramowania powinien wypełnić kartę rejestracyjną zamieszczoną na stronie www.statsoft.pl/Site_License/luH8041up.php . Informacje w niej zawarte będą przesyłane do producenta  (w celu rejestracji użytkownika) i do administratora licencji (w celu weryfikacji czy dany użytkownik jest osobą uprawnioną do korzystania z programu) informacje z formularza będą przesyłane na adres: statistica@up.lublin.pl .

    Wypełnienie karty rejestracyjnej jest obligatoryjne .

    Instalator odpowiedniej wersji Statistica należy pobrać ze strony: https://software.up.lublin.pl/statistica/. Dla nowych instalacji oprogramowania Statistica kody instalacyjne znajdują się w pakiecie instalatora:

    Uwaga: Statistica w wersji 13 nie jest kompatybilna z Windows XP i 2003 Server. Statistica w wersji 13 może być instalowana na systemie Windows 7 i nowszym, oraz ich odpowiednikach serwerowych.

    Użytkownikom korzystającym jeszcze ze Statistica 12.5 na systemach Windows XP i 2003 Server zalecamy przedłużenie działania tej wersji, gdyż instalacja najnowszej wersji Statistica 13 na tych starych systemach nie jest możliwa.

     Wszystkie obecnie realizowane zamówienia na Statistica, w tym przedłużenia, podlegają warunkom właściwym dla produktów TIBCO Software określonym w umowie licencyjnej dostępnej pod adresem https://terms.tibco.com/#end-user-license-agreement .

    Instalacja Zestawu PLUS, Zestawu Przyrodnika

    Instalację Zestawów należy przeprowadzić z odrębnego instalatora dostępnego na stronie:  https://www.statsoft.pl/zasoby/do-pobrania/zestawy-analityczne-2/ (dostępny po założeniu konta na stronie StatSoft Polska i zalogowaniu). Po instalacji dodatku należy zapisać na dysku komputera (najlepiej w folderze instalacyjnym Zestawów analitycznych – domyślnie jest to folder C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne) odpowiedni plik licencji o nazwie License.xml w zależności od zainstalowanej wersji Statistica (jednostanowiskowa lub sieciowa) – plik znajduje się w spakowanym archiwum „Zestawy Analityczne – nowe instalacje.zip”. Następnie uruchamiamy Statistica – podczas uruchamiania programu Statistica pojawi się następujące okno „Moduły analityczne”:

    Wówczas należy wskazać plik License.xml zapisany na dysku zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne. Jeśli Statistica nie zapyta o wskazanie pliku licencji, wówczas po uruchomieniu Statistica w menu wchodzimy do np. Zestaw Plus -> O programie, w przywołanym oknie klikamy „Wczytaj plik licencji” i wskazujemy plik License.xml zapisany uprzednio w folderze C:\Program Files\StatSoft\Zestawy analityczne.

    Proszę zwrócić szczególną uwagę, aby nie pomylić tego okna z oknem Licencja Statistica, służącym do zarządzania licencją Statistica, nie Zestawu.

    1. MATERIAŁY DODATKOWE:

        Rozwiązanie typowych problemów podczas instalacji/rejestracji oprogramowania Statistica można znaleźć na stronie www.statsoft.pl/Zasoby/Materialy-dodatkowe/Pytania-i-odpowiedzi/Instalacja-i-rejestracja .

        Pytania i odpowiedzi (FAQ) dotyczące instalacji/rejestracji oraz najczęściej wykorzystywanych funkcji Statistica: www.statsoft.pl/Zasoby/Materialy-dodatkowe/Pytania-i-odpowiedzi

        Internetowa Czytelnia (artykuły poświęcone tematyce statystycznej z przykładami wykorzystania z programu Statistica w różnych zastosowaniach): www.statsoft.pl/Czytelnia

        Nagrania z internetowych prezentacji (webinariów) przedstawiających wykorzystanie Statistica w różnych dziedzinach: www.statsoft.pl/Uslugi/Seminaria/Webinaria-i-webcast

        Internetowy Podręcznik Statystyki – czyli kompendium wiedzy które ułatwia zrozumieć, a także stosować metody statystyczne: www.statsoft.pl/textbook/stathome.html

    1. Specyfikacja oprogramowania Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki + Zestaw Przyrodnika + Zestaw Plus 13 PL

     

    1. Środowisko pracy z programem i korzystanie z zewnętrznych danych
    • Dane mogą być składowane w arkuszu danych umożliwiającym interakcyjne wprowadzanie i przekształcanie danych (sortowanie, transformacje zmiennych, ułóż w stertę/rozrzuć po zmiennych) oraz import i eksport danych (m.in. z plików Excel i plików tekstowych).
    • Oprogramowanie ma możliwość łączenia ze standardowymi bazami danych (SQL Server, MS Access i inne) przez OLE DB.
    • Wczytywanie i zapis danych w formacie Excel (.xls, .xlsx, .xlsb, .xlsm), tekstowym, csv, html i innych.
    • Wczytywanie i zapis plików danych w formatach: Statistica, SPSS, SAS, JMP, Minitab
    • Oprogramowanie zawiera wbudowany, zgodny ze standardami język programowania Visual Basic, który umożliwia dostęp programowy do funkcji programu, programowanie własnych procedur analitycznych (w tym węzłów analizy wykorzystywanych w przestrzeni roboczej data mining) oraz automatyzację prac.
    • Środowisko użytkownika umożliwiające graficzne definiowanie projektu analitycznego w postaci schematu (grafu), w którym źródła danych, procedury przetwarzania danych i wyniki reprezentowane są przez ikony, a przepływ danych obrazują strzałki.
    • Możliwość uruchamiania procedur w językach R i Python w projektach analitycznych zdefiniowanych jako schemat graficzny (graf).
    • Oprogramowanie działa na stanowisku komputerowym pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 7/8/10.
    1. Zarządzanie wynikami
    • Oprogramowanie zapewnia możliwość tworzenia raportów z analizy, z możliwością zapisania w formacie PDF.
    • Przesyłanie wyników (tabel, wykresów) do dokumentów edytora tekstowego (np. MsWord).
    • Możliwość ustawienia wynikowych tabel jako dane wejściowe dla kolejnych analiz.
    • Raport otrzymywany przy pomocy Oprogramowania przypomina dokument edytora tekstu, a poszczególne obiekty (np. wykresy, arkusze, arkusz czy wykres MS Excel) umieszczane są w nim kolejno, jeden za drugim. Raporty mogą być zapisywane nie tylko we własnym formacie oprogramowania, ale także w postaci plików RTF, HTML.
    • Oprogramowanie pozwala na zapis dokumentów (arkuszy danych i wyników, raporty) w postaci plików HTML, gotowych do opublikowania w Internecie lub Intranecie.
    • Możliwość aktualizacji utworzonych wykresów po zmianie danych źródłowych automatycznie lub przez użytkownika (nie dotyczy map).
    • Możliwość edycji wykresów po ich wstawieniu do dokumentu edytora tekstowego (tzn. wykresy mogą być wstawiane jako obiekty OLE) na komputerach z zainstalowanym Oprogramowaniem.
    1. Funkcjonalność oprogramowania:

    Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki:

    Oprogramowanie udostępnia w jednym środowisku użytkownika następujące funkcje analityczne:

    • Statystyki podstawowe i tabele
    • Możliwość wykonywania analiz w grupach
    • Korelacje
    • Kalkulator prawdopodobieństwa
    • Dopasowanie rozkładów
    • Regresja wieloraka
    • Analiza wariancji (ANOVA)
    • Statystyki nieparametryczne
    • Wykresy: histogramy, wykresy rozrzutu, wykres workowy, wykresy średnia i błędy, wykresy ramka-wąsy, wykres składowych zmienności, wykresy zakresu, wykres rozrzutu z błędem, obrazkowe wykresy rozrzutu, wykresy rozrzutu z rysunkami, wykresy rozrzutu z histogramami, wykresy normalności, wykresy kwantyl-kwantyl, wykresy prawdopodobieństwo-prawdopodobieństwo, wykresy słupko­we/ko­lumnowe, wykresy liniowe, wykresy sekwencyjne/nakładane, wykresy kołowe, wykresy braku­ją­cych danych i spoza zakresu, histogramy dwóch zmiennych, wykresy powierzchniowe, wykresy warstwicowe, wykresy waflowe, wykresy trójkątne, skategoryzowane wykresy XYZ, skategoryzowane wykresy trój­kątne, wykresy macierzowe, wykresy obrazkowe, wykresy XYZ 3W, wykresy trójkątne 3W
    • Rozkłady i symulacje
    • Ogólne modele liniowe
    • Uogólnione modele liniowe i nieliniowe
    • Ogólne modele regresji
    • Modele cząstkowych najmniejszych kwadratów
    • Komponenty wariancyjne
    • Analiza przeżycia
    • Estymacja nieliniowa
    • Linearyzowana regresja nieliniowa
    • Analiza log-liniowa tabel liczności
    • Szeregi czasowe i prognozowanie
    • Modelowanie równań strukturalnych
    • Analiza skupień
    • Analiza czynnikowa
    • Składowe główne i klasyfikacja
    • Algorytm NIPALS dla analizy składowych głównych i metody cząstkowych najmniejszych kwadratów
    • Analiza kanoniczna
    • Analiza rzetelności i pozycji
    • Drzewa klasyfikacyjne
    • Analiza korespondencji
    • Skalowanie wielowymiarowe
    • Analiza dyskryminacyjna
    • Ogólne modele analizy dyskryminacyjnej
    • Analiza Mocy Testów
    • Sieci neuronowe
    • Dobór i eliminacja zmiennych (dla dużych zbiorów danych)
    • Analiza koszykowa
    • Interakcyjne drążenie danych
    • Analiza skupień uogólnioną metodą EM i k-średnich
    • Uogólnione modele addytywne (GAM)
    • Ogólne modele drzew klasyfikacyjnych i regresyjnych (GTrees)
    • Ogólne modele CHAID (Chi-square Automatic Interaction Detection)
    • Interakcyjne drzewa klasyfikacyjna i regresyjne
    • Wzmacniane drzewa klasyfikacyjne i regresyjne (Boosted Rrees)
    • Multivariate Adaptive Regression Splines (MAR Splines)
    • Obliczanie dobroci dopasowania
    • Szybkie wdrażanie modeli predykcyjnych
    • Naiwny klasyfikator Bayesa
    • Support Vector Machines
    • Metoda k-najbliższych sąsiadów
    • Łączenie grup (klas) z wykorzystaniem algorytmu CHAID
    • ICA (Independent Component Analysis)
    • Losowy las (Random Forests)
    • Standardowe karty kontrolne: karta X średniego i R, karta X średniego i S, karta pojedynczych obserwacji i ruchomego rozstępu (I/MR), karta sum skumulowanych (CUSUM), karta średniej ruchomej (MA), karta wykładniczo ważonej średniej ruchomej (EWMA), karty dla pomiarów alternatywnych (C, U, Np, P), karta Pareto, karty wielowymiarowe, karty wielotorowe
    • Interaktywne zaznaczanie i etykietowanie punktów
    • Przypisywanie przyczyn i działań
    • Elastyczny, dostosowywalny system alarmowania
    • Praca inżyniera i operatora; zabezpieczanie hasłem
    • Karty krótkich serii
    • Karty wieloźródłowe (zgrupowane i zgrupowane krótkich serii)
    • Wskaźniki zdolności, wykonania i linie kontrolne dla rozkładów innych niż normalny
    • Karty kontrolne w czasie rzeczywistym; zewnętrzne źródła danych
    • Wielowymiarowe karty kontrolne Kart T^2 Hotellinga
    • Wielowymiarowe karty kontrolne Wieloźródłowych (zgrupowanych) kart T^2 Hotellinga
    • Wielowymiarowe karty kontrolne wykładniczo ważonej średniej ruchomej (MEWMA)
    • Wielowymiarowe karty sum skumulowanych (MCUSUM)
    • Karta uogólnionej wariancji
    • Analiza zdolności procesu: wskaźniki zdolności procesów (np. Cp, Cr, Cpk, Cpl, Cpu, K, Cpm, Pp, Pr, Ppk, Ppl, Ppu i inne),
    • Plany badania i analiza powtarzalności i odtwarzalności pomiarów (R&R)
    • Analiza Weibulla
    • Analiza doświadczenia: Ogólne możliwości
    • Analiza resztowa i przekształcenia
    • Optymalizacja pojedynczej lub wielu wielkości wyjściowych:
    • Standardowe plany frakcyjne dwuwartościowe 2(k-p)
    • Plany frakcyjne 2(k-p) o najmniejszej aberracji i maksymalnym nieuwikłaniu
    • Plany eliminacyjne (Placketta-Burmana)
    • Plany frakcyjne trójwartościowe typu 3(k-p) z podziałem na bloki oraz plany Boxa-Behnkena
    • Plany centralne kompozycyjne (powierzchnia odpowiedzi)
    • Plany kwadratów łacińskich
    • Doświadczenia wg metody Taguchi
    • Plany dla mieszanin i powierzchni o podstawie trójkątnej
    • Plany dla ograniczonych powierzchni i mieszanin
    • Plany D i A-optymalne
    • Funkcjonalność text mining
    • Analiza dokumentów zapisanych w formacie MS Word
    • Zliczanie wystąpień słów
    • Różne miary częstości występowania słów : prosta częstość, częstość binarna (ang. binary frequency), odwrotna częstość dokumentowa (ang. inverse document frequency), częstość logarytmiczna
    • Możliwość określania własnej stop-listy
    • Możliwość określania synonimów
    • Wykonywanie rozkładu według wartości osobliwych (ang. singular value decomposition) dla miar częstości występowania słów w zbiorze dokumentów
    • Analiza podstawowych przyczyn
    • Optymalizacja wielkości wyjściowych
    • Ogólna optymalizacja
    • Wdrażanie modelu MSPC
    • Analiza składowych głównych (PCA)
    • Cząstkowe najmniejsze kwadraty (PLS)
    • Wielokierunkowe cząstkowe najmniejsze kwadraty wg partii (BMPLS)
    • Wielokierunkowa analiza składowych głównych według czasu (TMPCA)
    • Wielokierunkowe cząstkowe najmniejsze kwadraty wg czasu (TMPLS)
    • Wykrywanie reguł asocjacji
    • Analiza sekwencji
    • Analiza skojarzeń
    • Wykresy zmienności,
    • Wykresy wielokrotne, pozwalające bezpośrednio porównywać wiele zmiennych zależnych,
    • Komponenty wariancyjne z przedziałami ufności,
    • Elastyczne operowanie wieloma zmiennymi zależnymi: jednoczesne analizowanie wielu zmiennych wg tego samego lub różnych planów,
    • Wykresy komponentów wariancyjnych
    • Tabele raportujące
    • ETL
    • Konstruktor reguł
    • WoE (Weight of Evidence – waga dowodu)

    Zestaw Przyrodnika:

    –     Układy ANOVA  (jedno-, dwu- oraz trójczynnikowe)

    –     Kreator regresji liniowej

    –     Analiza aglomeracji

    –     AMOVA

    –    Doświadczenia hodowlane (linia x tester, Diallel kwadratowy, Diallel trójkątny, Diallel kwadratowy bez przekątnej, Diallel trójkątny bez przekątnej)

    –     Doświadczenie jednopowtórzeniowe z wzorcem

    –     Serie doświadczeń (split-split-plot, układ hierarchiczno-krzyżowy, AMMI),

    –     Doświadczenia kratowe

    –     Testy dla pojedynczej zmiennej

    –     Badanie istotności różnic

    Zestaw PLUS:

    –     Reguły poprawności danych

    –     Analiza brakujących danych

    –     Przekodowanie na zmienne sztuczne

    –     Szybkie rekodowanie

    –     Przekształcenia zmiennych

    –     Zliczanie wystąpień

    –     Porządkowanie zmienne wielokrotnych odpowiedzi

    –     Kalkulator liczebności próby

    –     Ważenie wieńcowe przypadków

    –     Propensity score matching

    –     Podział na podpróby

    –     Podsumowanie skali pozycyjnej

    –     Podsumowanie skali rangowej

    –     Wykres dyferencjału semantycznego

    –     Wykres dla skali Stapela

    –     Rzetelność skali

    –     Metoda ocen porównawczych Thurstone’a

    –     Współczynniki zgodności sędziów

    –     Testy dla pojedynczej zmiennej

    –     Badanie istotności różnic

    –     Krzywe ROC

    –     Metaanaliza i metaregresja

    –     Kreator regresji logistycznej

    –     Kreator regresji liniowej

    –     Analiza conjoint

    –     Analiza aglomeracji

    –     Analiza PROFIT

    –     Uogólniona metoda składowych głównych (PCA)

    –     Porządkowanie liniowe

    –     Bootstrap

    –     Układy naprzemienne badań klinicznych

    –     Układ naprzemienny prosty – test parametryczny

    –     Układ naprzemienny prosty – test nieparametryczny

    –     Układ naprzemienny podwójny – test parametryczny

    –     Układy czynnikowe (split-plot, split-block i bloki randomizowane)

    –     Wykres Blanda-Altmana

    –     Regresja Passinga-Babloka i Deminga

    –     Wykres górkowy

    –     Wykres Youdena

    –     Granice wykrywalności

    –     Miary powiązania/efektów dla tabel 2×2

    –     Analiza koncentracji

    –     Standaryzowane miary efektu

    –     Test post hoc ANOVA Friedmana

    –     CATANOVA

    –     Karta CUSUM ważona ryzykiem

    –     Indeks KMO oraz Test sferyczności Bartletta

    –     Konfiguracyjna analiza częstości (CFA)

    –     Badanie ciągów pomiarów

    –     Przedziały odniesienia

    –     Przedział ufności dla ilorazów met. Fiellera

    –     Profile ryzyka

    –     Wielowymiarowe testy normalności

    –     Prosta regresja ortogonalna

    –     Badanie rozkładu empirycznego

    –     Wykres słupkowy (kolorowe słupki)

    –     Wykres sekwencyjny

    –     Wykres radarowy

    –     Wykres mozaikowy

    –     Wykres kołowy (SPie plot)

    –     Piramida populacyjna

    –     Diagram sieci neuronowej

    –     Wykres sieci Kohonena

    –     Wykres diamentowy

    –     Szereg czasowy z limitami

    –     Róża wiatrów

    –     Wykres Likerta

    –     Wykres wrażliwości

    –     Wykres słonecznikowy

    –     Wykres skrzypcowy 

    –     Wykres piramidowy

    –     Wykres motylkowy 

    –     Zapisz do pliku Excel

    –     Zapisz pliki graficzne

    –     Formatuj arkusz

     

UWAGA STUDENCI

Firma Virtual Telecom sp. z o.o. na mocy podpisanej umowy nr 1/UCI/VT/2019 z dnia 21.01.2019 roku świadczy usługi dostępu do sieci Internet dla Domów Studenta: CEBION, DODEK, ESKULAP, MANHATTAN, BROADWAY Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.

W związku ze zmianą operatora zmianie ulegają dotychczasowe zasady świadczenia usługi jak i korzystania z sygnału sieci Internet.

1. Każdy mieszkaniec Domu studenta w celu korzystania z sieci Internet musi zautoryzować się unikalnym identyfikatorem (loginem i hasłem). Po dane dostępowe prosimy zgłaszać się do Administracji poszczególnych Domów Studenta.

2. Zabronione jest udostępnianie hasła lub kombinacji loginu i hasła osobom trzecim. Użytkownik odpowiada jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób trzecich, którym udostępnił hasło i/lub login.

3. Virtual Telecom przygotował dla mieszkańców Domu Studenta instrukcje opisujące podstawowe czynności, które należy wykonać celem korzystania z zasobów sieci Internet. Instrukcje udostępnione są w każdym z Domów Studenta UP jak również na stronie internetowej https://up.lublin.pl/campus/?rid=16880

Virtual telecom świadczy również usługi wsparcia (reset haseł, diagnoza, przydzielanie dostępu nowym użytkownikom) pod numerem telefonu 81 458 10 44 i adresem email up@vtelecom.pl w dni powszednie w godzinach 8.00. – 16.00.

4. Uwaga! Virtual telecom nie świadczy usługi naprawy toru transmisyjnego w tym naprawy gniazd sieciowych. Wszelkie fizyczne uszkodzenia prosimy zgłaszać bezpośrednio do administracji Domów Studenta.

Informujemy, że za wszelkie akty wandalizmu czy fizycznego uszkodzenia infrastruktury odpowiada użytkownik i będzie on pociągnięty do odpowiedzialności materialnej w przypadku zaistnienia naprawy infrastruktury w tym również w przypadkach tzw. interwencji nieuzasadnionej.

potrzeby przeprowadzenia zamówienia na dostawy, usługi lub roboty budowlane o wartości nie przekraczającej 30 000 euro netto

 


instrukcja instalacji programu BAZUS – prosimy o kontakt z sekcją odpowiedzialną za oprogramowanie Bazus > menu zakładka „Kontakt”


POCZTA :


FORMULARZ DO ZAŁOŻENIA KONTA WI-FI

na terenie Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

– FORMULARZ  DOCX    
 Instrukcja IPAD
– Instrukcja Windows 8, Phone
MacOS


Certyfikat sieci bezprzewodowej Up-campus (plik CER) »


REDAKCJA SERWISU INTERNETOWEGO:

w sprawie strony internetowej prosimy o kontakt z Działem Komunikacji

 

 

Pomoc zdalna

Poniżej znajdziecie Państwo program do pomocy zdalnej: program do pomocy zdalnej pozwala uzyskać jednorazowy dostęp do komputera Osoby proszącej o pomoc. Dzięki małej aplikacji do pomocy zdalnej, pracownik naszego Centrum Informatyki może udzielić pomocy: może bezpośrednio  zobaczyć ekran Użytkownika i dokonywać zmian na jego komputerze, tak, jakby osobiście siedział na stanowisku Użytkownika. Zainteresowany pomocą może wówczas obserwować wszystkie ruchy i prace technika (efekt samo-poruszającej się myszki).

Program pomocy zdalnej TEAM VIEWER znajduje się pod niebieską ikoną poniżej,  należy go zapisać na dysku i uruchomić, potwierdzając  zgody na działanie programu. Udzielone zgody są jednorazowe i niezbędne do udzielenia pomocy.

Podczas pomocy zdalnej, prosimy postępować zgodnie z instrukcjami pracownika Centrum Informatyki.  Podczas prac wskazana jest obecność przy swoim komputerze, jak też pozostanie w kontakcie telefonicznym z pracownikiem Centrum Informatyki.

Program do pomocy zdalnej:

(należy pobrać, uruchomić, potwierdzić zgody na działanie)

Aby zamówić komputer lub oprogramowanie prosimy skorzystać z adresu:

https://komputer.up.lublin.pl/

w razie pytań prosimy o kontakt zgodnie z telefonami  podanymi w sekcji kontakt lub drogą mailową na adres centrum.informatyki@up.lublin.pl 

Wirtualna Uczelnia to panel Nauczyciela akademickiego, ścisle połączony z systemem dziekanatowym Uczelni. Jako login wykorzystywany jest tutaj adres służbowy poczty Nauczyciela.

Adres panelu to:  https://wd.up.lublin.pl/

Aby zalogować się po raz pierwszy lub zresetować hasło, należy posłużyć się dwukrotnie swoim adresem e-mail (służbowym), tak jak to widzimy w załączniku:

W przypadku problemów – prosimy o kontakt:

bazus@up.lublin.pl  ,   (+ 81) 445-65-23 , 572 330 881, ~889   

mgr inż. Dominik Kwaśniak, dominik.kwasniak@up.lublin.pl

mgr Anna Szwajgier, anna.szwajgier@up.lublin.pl

pokój: 316 AGRO II

Aktualne komunikaty:

20.05.2021

Statistica dla pracowników, studentów i doktorantów!

Zobacz więcej
15.02.2021

TEAMS - INSTRUKCJE - tworzenie zespołów, spotkań wirtualnych, zadań i sprawdzianów

Zobacz więcej
08.02.2021

EDUPORTAL - jak przypisać przeprowadzony egzamin do biblioteki celem wykorzystania go w przyszłości?

Zobacz więcej
08.02.2021

EDUPORTAL - archiwacja egzaminów

Zobacz więcej
29.01.2021

EDUPORTAL - możliwości konfiguracyjne w tworzeniu pytań egzaminacyjnych

Zobacz więcej
04.12.2020

Komunikat - modernizacja serwerowni - przerwa w dostępie do usług UP

Zobacz więcej
02.12.2020

KONTAKT Z CENTRUM INFORMATYKI W TRYBIE PRACY ZDALNEJ - aktualizacja

Zobacz więcej
10.11.2020

EDUPORTAL - wirtualne spotkania - problemy

Zobacz więcej