Harmonogram rekrutacji na semestr zimowy 2024/2025 ukaże się wkrótce!

UCHWAŁA 69/2018-2019 Z DNIA 24.05.2019 W SPRAWIE ZASAD, WARUNKÓW I TRYBU POTWIERDZANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ ORAZ POWOŁYWANIA I SPOSOBU DZIAŁANIA KOMISJI WERYFIKUJĄCYCH EFEKTY UCZENIA SIĘ W UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM W LUBLINIE
Zobacz
załącznik do uchwały 69 - OGÓLNE ZASADY I WARUNKI POTWIERDZANIA EFEKTÓW UCZENIA
Zobacz

Rekrutacja zimowa (kierunki II stopnia)

rekrutacja rozpocznie się w styczniu 2025 r.

 

Rekrutacja letnia

rekrutacja rozpocznie się w maju 2025 r.

  1. Poznaj ofertę dydaktyczną www.up.lublin.pl/rekrutacja
  2. Załóż konto w IRK. Rejestrację internetową uznaje się za wiążącą jeżeli kandydat:
    • założy konto, wprowadzi wszystkie niezbędne dane osobowe i adresowe,
    • wgra zdjęcie do systemu IRK (zdjęcie wgrywa każdy kandydat)
    • dokona wyboru kierunku/kierunków studiów (nie ma ograniczenia)
    • uzupełni dane o wykształceniu
    • wpisze wyniki z matury (studia I stopnia i jednolite magisterskie) lub uzupełni dane w zakładce dyplom (II stopień),
    • wniesie opłatę rekrutacyjną na wygenerowane w IRK indywidualne konto za wybrane kierunki i formy studiów oraz uzyska potwierdzenie o wpływie opłaty na konto bankowe UP w Lublinie,
    • wypełni zakładkę deklaracje.

    Kandydaci nie składają żadnych dokumentów do czasu ogłoszenia wyników.

  3. Kandydat otrzymuje informację o wynikach postępowania kwalifikacyjnego o statusie zakwalifikowany lub niezakwalifikowany na swoje indywidualne konto w systemie IRK oraz na adres e-mail.
  4. Złóż dokumenty. W wyznaczonym terminie tylko kandydaci zakwalifikowani na studia są zobowiązani do złożenia wymaganych dokumentów. Brak dopełnienia tych formalności spowoduje skreślenie z listy zakwalifikowanych.

    lub

  5. Czekaj na zwolnione miejsca. Kandydaci, którzy nie zostaną zakwalifikowani na studia stanowią grupę rezerwową i będą kwalifikowani na podstawie listy rankingowej na zwolnione miejsca w ramach kierunku, na który dokonali rejestracji. Kwalifikacja odbywa się automatycznie w systemie. Informację o zakwalifikowaniu kandydat otrzyma na swoim indywidualnym koncie.
  6. Gratulacje! Status przyjęty! Kandydaci, którzy złożą w wyznaczonym terminie komplet wymaganych dokumentów otrzymają status przyjęty.

Uwaga! Kandydaci mogą skorzystać do celów rekrutacji na studia ze sprzętu komputerowego w siedzibie Uczelni ul. Akademicka 15, Lublin. Uprzejmie prosimy o wcześniejszy kontakt w tej sprawie z Biurem Rekrutacji i Promocji Kształcenia nr tel. 81 445 65 39 e-mail

Wysyłasz nam swoje dokumenty pocztą? Zobacz jak poprawnie zaadresować kopertę:

W pierwszej kolejności należy napisać do jakiej komisji rekrutacyjnej mają trafić Wasze dokumenty, czyli na jakim Wydziale chcecie studiować. Następnie zamieszczacie ogólny adres uczelni, czyli ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin. W ten sposób list trafi do kancelarii podawczej, która zarejestruje Wasz list, a następnie przekaże dalej do właściwego adresata.

Na przykład:

 
Sekretariat Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej Wydziału Inżynierii Produkcji
Akademicka 13
20-950, Lublin

 

NIE ADRESUJEMY dokumentów na Dziekanaty, Biuro Rekrutacji lub inne organy naszego Uniwersytetu. Znacznie przedłuży to czas, w jakim dokumenty trafią do Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych, a w niektórych przypadkach może to poskutkować nawet zablokowaniem procesu Twojej rekrutacji (np. jeśli dokumenty trafią do Komisji po ostatnim dniu przyjmowania dokumentów).

WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW DLA KANDYDATÓW NA STUDIA I STOPNIA
Zobacz
WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW DLA KANDYDATÓW NA STUDIA II STOPNIA
Zobacz
Wykaz dokumentów wymaganych od cudzoziemców na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite magisterskie
Zobacz
Pełnomocnictwo do złożenia dokumentów w procesie rekrutacji
Zobacz

Sekretariaty Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych

WYDZIAŁ AGROBIOINŻYNIERII
Kierunki studiów I stopnia: agrobiznes, analityka środowiskowa i przemysłowa bioinżynieria, ekonomia, gospodarka przestrzenna, inżynieria ekologiczna, leśnictwo, rolnictwo,  technologia biosurowców i biomateriałów, turystyka i rekreacja, zielone technologie

Kierunki studiów II stopnia: turystyka i rekreacja, zarządzanie  w biobiznesie

e-mail: 
tel. 81 445-68-43  (dostępny w okresie prac komisji) 

WYDZIAŁ MEDYCYNY WETERYNARYJNEJ 
Kierunki studiów: analityka weterynaryjna, weterynaria

e-mail:
tel. 81 445-66-27  (dostępny w okresie prac komisji)  

WYDZIAŁ NAUK O ZWIERZĘTACH I BIOGOSPODARKI
Kierunki studiów I stopnia: aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana, behawiorystyka zwierząt, bezpieczeństwo i certyfikacja żywności, bezpieczeństwo i higiena pracy, hipologia i jeździectwo, kryminalistyka w biogospodarce, pielęgnacja zwierząt i animaloterapia, zootechnika, bioinformatyka w biogospodarce

Kierunki studiów II stopnia: behawiorystyka zwierząt, bezpieczeństwo i higiena pracy, bezpieczeństwo i certyfikacja żywności, doradztwo w obszarach wiejskich, hipologia i jeździectwo, zootechnika

e-mail:
tel. 81 445-65-01 (dostępny w okresie prac komisji)

WYDZIAŁ OGRODNICTWA i ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU
Kierunki studiów I stopnia: architektura krajobrazu, ogrodnictwo, sztuka ogrodowa i aranżacje roślinne, zielarstwo i fitoprodukty

Kierunki studiów II stopnia: architektura krajobrazu, ochrona roślin i kontrola fitosanitarna, ogrodnictwo, zielona urbanistyka, zielarstwo i fitoprodukty

e-mail:
tel. 81 445-60-95 (dostępny w okresie prac komisji)

WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI
Kierunki studiów I stopnia: ekoenergetyka, geodezja i kartografia, gospodarka obiegu zamkniętego, inżynieria chemiczna i procesowa, inżynieria przemysłu spożywczego, inżynieria środowiska, technika rolnicza i agrotronika, transport i logistyka, zarządzanie bezpieczeństwem i jakością produkcji, zarządzanie i inżynieria produkcji, informatyka przemysłowa

Kierunki studiów II stopnia: geodezja i kartografia, inżynieria środowiska, inżynieria przemysłu spożywczego, transport i logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji

e-mail:
tel. 81 445-61-04 (dostępny w okresie prac komisji)

WYDZIAŁ NAUK O ŻYWNOŚCI I BIOTECHNOLOGII

Uwaga !!!

W trakcie rekrutacji zimowej dokumenty należy składać :
ul. Skromna 8,
budynek Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii

sala 15 (sala rady wydziału)

 

Kierunki studiów I stopnia: biotechnologia, dietetyka, gastronomia i sztuka kulinarna, technologia żywności i żywienie człowieka

Kierunki studiów II stopnia: biotechnologia, technologia żywności i żywienie człowieka, dietetyka

e-mail:
tel. 451 618 533 (dostępny w okresie prac komisji)

WYDZIAŁ BIOLOGII ŚRODOWISKOWEJ
Kierunki studiów I stopnia: biobezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe, biokosmetologia, biologia, ochrona środowiska, diagnostyka ekoprzestępczości, survival i animacja przyrodnicza

Kierunki studiów II stopnia: biokosmetologia, ochrona środowiska

e-mail:
tel. 81 445-60-61 (dostępny w okresie prac komisji)

Badania lekarskie dla kandydatów na studia w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

1. Kandydat przyjęty na studia drukuje skierowanie do lekarza medycyny pracy z systemu IRK (zakładka wydruki).
2. Orzeczenie lekarskie należy dostarczyć obowiązkowo do dziekanatu w
pierwszym tygodniu zajęć.
Kandydaci na kierunki: architektura krajobrazu, ekonomia, sztuka ogrodowa i aranżacje roślinne oraz turystyka i rekreacja nie mają obowiązku składania orzeczenia lekarskiego.
Kandydaci na studia drugiego stopnia, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia w UP w Lublinie i kontynuują studia na tym samym kierunku są zwolnieni z obowiązku składania orzeczenia lekarskiego.
I. Badania lekarskie dla kandydatów na studia wykonują bezpłatnie Poradnie Medycyny Pracy w Lublinie:
1. Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy Centrum Profilaktyczno-Lecznicze w Lublinie,
a) Filia nr 1 – ul. Nałęczowska 27
codziennie w dni robocze w godzinach od 10.00 – 16.00; tel. 81-533-00-34
b) Filia nr 2 – ul. Nowy Świat 38
codziennie w dni robocze w godzinach od 9.00 – 14.00; tel. 81-534-07-41
w miesiącach lipiec i sierpień pacjenci są przyjmowani w godzinach: 8.00 – 14.00
Kandydaci kierowani na badania lekarskie powinny posiadać:

  • dokument stwierdzający tożsamość,
  • skierowanie wystawione przez uczelnię
  • kartę informacyjną ze szpitala lub poradni specjalistycznych jeżeli kandydat korzystał z takiego leczenia
  • jeżeli kandydat posiada dodatkowe wyniki badań należy je zabrać ze sobą
  • jeżeli kandydat nosi okulary należy zabrać je ze sobą

II. Badania lekarskie dla kandydatów na studia z innych województw wykonywane są bezpłatnie przez Publiczne Zakłady Opieki Zdrowotnej (Poradnie Medycyny Pracy).
III. Kandydaci z innych województw mogą wykonać także badania bezpłatnie w Lublinie w w/w placówkach (należy posiadać skierowanie z uczelni i dowód
tożsamości)

Badania lekarskie 2024-2025
Zobacz

*** dot. rekrutacji 2024/2025 ***

Uchwała Senatu:

Uchwała 24/2023-2024 z dnia 22.03.2024 w sprawie zasad odpłatności za usługi edukacyjne dla cykli studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025

Wysokość opłat za studia:

Zarządzenie 32/2024 z dnia 22.03.2024 w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie dla cykli studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025

Zarządzenie 51/2023 z dnia 03.04.2023 w sprawie opłaty za postępowanie rekrutacyjne dla kandydatów na studia wyższe realizowane w języku polskim w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

Opłata rekrutacyjna

  1. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych magisterskich realizowanych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie są zobowiązani do wniesienia opłaty za postępowanie rekrutacyjne w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji.
  2. Opłata rekrutacyjna za rejestrację na jeden wybrany kierunek studiów wynosi 85 zł.
  3. Opłatę należy wnieść za każdy kierunek, na który kandydat został zarejestrowany. Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje, opłaty wynikające z korzystania z systemu transakcyjnego.
  4. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia stacjonarne i niestacjonarne na tym samym kierunku wnoszą dwie opłaty rekrutacyjne.
  5. Wpłaty przyjmowane są na podstawie przelewu na indywidualne konto kandydata. Numer rachunku bankowego, na który należy przelać opłatę rekrutacyjną znaleźć można po dokonaniu rejestracji w systemie rekrutacyjnym IRK w zakładce opłaty. Nie ma możliwości wpłat gotówką.

     Brak opłaty za dany kierunek studiów skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym  procesie rekrutacji.

  1. Zwrot opłaty rekrutacyjnej przysługuje kandydatowi wyłącznie w przypadku:
    • dokonania opłaty rekrutacyjnej w niewłaściwej wysokości (nadpłata)
    • nieuruchomienia kierunku studiów
    • brak podstaw kwalifikacji formalnej: w tym niezaliczenie egzaminu maturalnego.

Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej należy złożyć nie później niż do 31 października roku, w którym odbywa się rekrutacja na studia do właściwego Sekretariatu Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane

  1. Kandydat, który otrzymał decyzję o odmowie przyjęcia na studia, nie może ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej.
  2. Kandydat może złożyć wniosek za pomocą poczty elektronicznej, tradycyjnej lub osobiście, z zastrzeżeniem, że osobiste złożenie formularza możliwe jest wyłącznie w godzinach i terminie pracy Sekretariatu WKR (do końca września danego roku).
  3. System nie jest systemem bankowym, opłaty wniesione tradycyjnym przelewem mogą być księgowane z około dwudniowym opóźnieniem.
  4. Na stronie internetowej uczelni w zakładce rekrutacja znajduje się niezbędnik kandydata.

Warunki preferencyjne dla laureatów i finalistów polegają na: przyjmowaniu na studia kandydatów, którzy zdawali na maturze przedmioty wymagane w postępowaniu kwalifikacyjnym na dany kierunek studiów bez względu na wynik,posiadaniu dokumentu wydanego przez Główny Komitet Olimpiady lub Konkursu, opatrzonego numerem porządkowym, stwierdzającym uzyskaną przez kandydata na studia lokatę w eliminacjach centralnych oraz status (laureat lub finalista).

Z określonych uprawnień mogą korzystać laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz laureaci konkursów tylko jeden raz – w roku uzyskania matury, niezależnie od roku uzyskania tytułu laureata lub finalisty.

Podstawa prawna
Zobacz
Wykaz olimpiad
Zobacz
UCHWAŁA 63/2022-2023 Z DNIA 30.06.2023 W SPRAWIE OKREŚLENIA WARUNKÓW, TRYBU ORAZ TERMINU ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA REKRUTACJI NA PIERWSZY ROK STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA ORAZ JEDNOLITYCH MAGISTERSKICH W UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM W LUBLINIE W ROKU AKADEMICKIM 2024-2025
Zobacz
Załącznik nr 1
Zobacz
Załącznik nr 2
Zobacz
Załącznik nr 3
Zobacz
Załącznik nr 4
Zobacz

Kompetencje cyfrowe do celów rekrutacji na studia

Kompetencje cyfrowe kandydatów na studia w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie nie wykraczają poza wiedzę i umiejętności zdobyte w szkole średniej.

W procesie rekrutacji niezbędna jest umiejętność korzystania z komputera na poziomie podstawowym polegająca w szczególności na obsłudze komputera i innych urządzeń takich jak drukarka, skaner oraz umiejętność korzystania z poczty elektronicznej. Rekrutacja na studia prowadzona jest przez system internetowy, wymagana jest zatem podstawowa znajomość Internetu i przeglądarek internetowych (logowanie do systemu odbywa się  przez przeglądarkę).

Kandydaci na studia mają zapewniony dostęp do stanowisk komputerowych, drukarek i ksera w pomieszczeniach Uczelni przeznaczonych do prowadzenia rekrutacji.

Szczegółowe wymagania dotyczące kompetencji kandydatów na poszczególne kierunki studiów wynikają z programów studiów, natomiast zwykle w tym celu niezbędna jest umiejętność obsługi poczty elektronicznej, edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych.

Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie z siedzibą przy ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin.

Inspektor ochrony danych (IOD)

Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: lub listownie na adres: ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin.

Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie oraz korzystania przez Panią/Pana z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Cele i podstawy prawne przetwarzania

Państwa dane osobowe, w tym dane osobowe w postaci nagrań rejestrujących przebieg egzaminów lub rozmów kwalifikacyjnych, przeprowadzanych poza siedzibą uczelni z wykorzystaniem technologii informatycznych zapewniających kontrolę ich przebiegu i rejestrację (w przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na rejestrację egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej), będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na studia na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z uczestnictwem w procesie rekrutacji. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych, jakie spoczywają na Administratorze w związku z realizacją zadań określonych m.in. w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych oraz wewnętrznych aktów wykonawczych Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z faktem, iż przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).

Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu zawarcia umowy o organizację studiów (art. 6 ust. 1 lic. b RODO).

Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest prawo do ustalania, dochodzenia i obrony roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Pani/Pana dane będą również przetwarzane w celach statystycznych na potrzeby wypełnienia przez uczelnię obowiązków sprawozdawczych w związku z przepisami ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej i przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w celu zachowania indywidualnego konta w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK) na poczet przyszłych rekrutacji będzie możliwe na podstawie odrębnie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w systemie IRK.

Zgodę można wycofać w każdym czasie dokonując zmiany w systemie IRK. Przypominamy, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez czas trwania procesu rekrutacji na studia, a po jego zakończeniu przez okres 6 miesięcy. Gdy ma to zastosowanie, Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń. W przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody na informowanie o przyszłych rekrutacjach, Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w tym celu do momentu odwołania zgody.

W przypadku przyjęcia na studia, Pani/Pana dane osobowe zostaną zapisane w systemie BAZUS i będą również przetwarzane w celu dokumentowania przebiegu studiów na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz aktów wykonawczych do tej ustawy przez czas trwania studiów, a następnie w celach archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (według stanu prawnego na dzień dzisiejszy: przez okres 50 lat).

Odbiorcy danych

Dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą posiadać wyłącznie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora, w tym członkowie komisji rekrutacyjnych, którzy przetwarzać będą Pani/Pana dane w związku z procesem rekrutacji na studia.

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być także podmioty, którym Administrator zleci wykonanie określonych czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych osobowych. W celu zapewnienia możliwie najwyższego standardu ochrony danych osobowych, z takimi podmiotami zostanie podpisana umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.

Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty i instytucje upoważnione do dostępu do nich na podstawie przepisów prawa.

Prawa związane z przetwarzaniem:

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  • dostępu do danych osobowych i otrzymania ich kopii;
  • sprostowania danych (gdy są one nieprawidłowe);
  • ograniczenia przetwarzania danych;
  • przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO);
  • usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych osobowych (z zastrzeżeniem przepisów RODO);
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Obowiązek podania danych i konsekwencja niepodania danych

Podanie danych osobowych jest niezbędne w zakresie, w jakim obowiązek ich przetwarzania przez Administratora wynika z przepisów prawa lub jest to nieodzowne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Brak podania wymaganych danych osobowych uniemożliwia wzięcie udziału w rekrutacji.

Podanie innych danych, które nie są niezbędne dla wzięcia udziału w procesie rekrutacji na studia, jest dobrowolne.

Informacje dodatkowe:

Zestawienie przetwarzanych danych jest prezentowane w systemie rekrutacyjnym po zalogowaniu się przez użytkownika.

Decyzje w Pani/Pana sprawie nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, a dane nie będą poddawane profilowaniu.