Rada Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych

Regulamin

Regulamin
Rady Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych
przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii
Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Rada Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych Wydziału, stanowi dobrowolne ciało opiniodawczo-doradcze i konsultacyjne utworzone przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii, zwana dalej „Radą” w trosce o zapewnienie wysokiej jakości badań i kształcenia. Rada stanowi forum, w ramach którego wypracowywane są wspólne projekty środowiska naukowego Wydziału i Otoczenia Społeczno-Gospodarczego.

§ 2 Członkowie i zadania Rady

  1. Rada skupia wybitnych przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego.
  2. Członkiem Rady może być osoba reprezentująca przedstawiciela otoczenia społeczno-gospodarczego, który podpisał deklaracje przystąpienia do Rady. Decyzję o włączeniu osoby w skład Rady podejmuje Dziekan Wydziału.
  3. Do zadań Rady należy:
    1. opiniowanie, dostosowywanie oraz rekomendowanie programów kształcenia, programów studiów i założonych efektów uczenia się na poszczególnych kierunkach studiów, w tym studiów podyplomowych do potrzeb rynku pracy i oczekiwań otoczenia społeczno – gospodarczego (dostosowanie treści programowych do wymagań pracodawców i rynku pracy, uruchamianiem kierunków i specjalności pod konkretne zapotrzebowania pracodawców)
    2. współudział w realizacji badań naukowych (również w zakresie tematyki prac magisterskich) oraz możliwość dofinansowania ich ze źródeł zewnętrznych,
    3. współorganizowanie projektów o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim,
    4. współorganizowanie na Wydziale targów praktyk, staży i pracy, udzielanie wsparcia Wydziałowi w celu umożliwiania studentom odbywania wysokiej jakości praktyk zawodowych,
    5. wspieranie inicjatyw, wydarzeń organizowanych przez Wydział Nauk o Żywności i Biotechnologii
    6. nawiązywanie indywidualnych form współpracy z poszczególnymi kierunkami studiów
    7. współpracę naukową pomiędzy pracownikami Wydziału i przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego.

§ 4 Wybór Przewodniczącego Rady

  1. Na pierwszym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu Przewodniczącego oraz Zastępcę Przewodniczącego
  2. Kadencja Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego trwa 2 lata.
  3. Wybór Przewodniczącego oraz Zastępcy Przewodniczącego odbywa się w oddzielnych głosowaniach, w drodze głosowania tajnego, zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 składu Rady.
  4. Odwołanie Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego następuje w drodze głosowania jawnego, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 składu Rady.

§ 5 Posiedzenia Rady

  1. W posiedzeniach Rady uczestniczą:
    1. Członkowie Rady Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii
    2. Dziekan oraz Prodziekani Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii,
    3. Kierownicy Jednostek Organizacyjnych Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii,
    4. Przewodniczący i członkowie Wydziałowej Komisji ds. Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
    5. Zaproszeni goście
  1. Posiedzenia Rady mogą odbywać się zarówno w formie bezpośredniej, jak i on-line.
  2. Spotkania Rady odbywają się cyklicznie przynajmniej dwa razy do roku z inicjatywy Dziekana Wydziału. W przypadku spontanicznych inicjatyw, spotkania Rady mogą odbywać się w innych terminach oraz w składzie dostosowanym do prowadzonych działań.

§ 6 Organizacja pracy Rady

  1. Zawiadomienie o terminie i miejscu posiedzenia Rady wraz z programem spotkania przesyłane są uczestnikom w wersji elektronicznej.
  2. Materiały w sprawach stanowiących przedmiot dyskusji przekazywane są członkom Rady pocztą elektroniczną.
  3. Rada dąży do podejmowania uchwał w drodze uzgodnienia stanowisk. Jeżeli uzgodnienie stanowisk nie jest możliwe, Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej ½ jej składu.
  4. Przewodniczący Rady może zarządzić głosowanie tajne, na wniosek członka Rady lub z własnej inicjatywy, przyjęty przez Radę zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 składu.
  5. W głosowaniach uczestniczą tylko członkowie Rady.
  6. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Rady pełniącego obowiązki Przewodniczącego Rady.
  7. Przesłanie skanu opinii podpisanej przez członka do Przewodniczącego za pośrednictwem poczty elektronicznej, jest równoznaczne z oddaniem głosu.
  8. Głosowania mogą odbywać się zarówno na posiedzeniach bezpośrednich, jak i posiedzeniach prowadzonych w formie on-line.
  9. Głosowania na posiedzeniach w formie on-line odbywają się z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej.
  10. Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół.
  11. Każdy członek Rady ma prawo wglądu do dokumentacji prac Rady. Do protokołu dołącza się listę obecności członków Rady i zaproszonych gości, materiały stanowiące przedmiot posiedzenia, podjęte przez Radę uchwały i inne dokumenty złożone do Przewodniczącego Rady.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Wydziałowa Komisja ds. Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym.
  2. Członkowie Rady wykonują swoje funkcje w Radzie społecznie.
Regulamin Rady Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (.pdf / 163 kB)
Zobacz