Regulamin
Rady Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych
przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii
Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
§ 1 Postanowienia ogólne
- Rada Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych Wydziału, stanowi dobrowolne ciało opiniodawczo-doradcze i konsultacyjne utworzone przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii, zwana dalej „Radą” w trosce o zapewnienie wysokiej jakości badań i kształcenia. Rada stanowi forum, w ramach którego wypracowywane są wspólne projekty środowiska naukowego Wydziału i Otoczenia Społeczno-Gospodarczego.
§ 2 Członkowie i zadania Rady
- Rada skupia wybitnych przedstawicieli otoczenia społeczno-gospodarczego.
- Członkiem Rady może być osoba reprezentująca przedstawiciela otoczenia społeczno-gospodarczego, który podpisał deklaracje przystąpienia do Rady. Decyzję o włączeniu osoby w skład Rady podejmuje Dziekan Wydziału.
- Do zadań Rady należy:
-
- opiniowanie, dostosowywanie oraz rekomendowanie programów kształcenia, programów studiów i założonych efektów uczenia się na poszczególnych kierunkach studiów, w tym studiów podyplomowych do potrzeb rynku pracy i oczekiwań otoczenia społeczno – gospodarczego (dostosowanie treści programowych do wymagań pracodawców i rynku pracy, uruchamianiem kierunków i specjalności pod konkretne zapotrzebowania pracodawców)
- współudział w realizacji badań naukowych (również w zakresie tematyki prac magisterskich) oraz możliwość dofinansowania ich ze źródeł zewnętrznych,
- współorganizowanie projektów o charakterze edukacyjnym i popularyzatorskim,
- współorganizowanie na Wydziale targów praktyk, staży i pracy, udzielanie wsparcia Wydziałowi w celu umożliwiania studentom odbywania wysokiej jakości praktyk zawodowych,
- wspieranie inicjatyw, wydarzeń organizowanych przez Wydział Nauk o Żywności i Biotechnologii
- nawiązywanie indywidualnych form współpracy z poszczególnymi kierunkami studiów
- współpracę naukową pomiędzy pracownikami Wydziału i przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego.
§ 4 Wybór Przewodniczącego Rady
- Na pierwszym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu Przewodniczącego oraz Zastępcę Przewodniczącego
- Kadencja Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego trwa 2 lata.
- Wybór Przewodniczącego oraz Zastępcy Przewodniczącego odbywa się w oddzielnych głosowaniach, w drodze głosowania tajnego, zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 składu Rady.
- Odwołanie Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego następuje w drodze głosowania jawnego, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 składu Rady.
§ 5 Posiedzenia Rady
- W posiedzeniach Rady uczestniczą:
-
- Członkowie Rady Ekspertów i Interesariuszy Zewnętrznych przy Wydziale Nauk o Żywności i Biotechnologii
- Dziekan oraz Prodziekani Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii,
- Kierownicy Jednostek Organizacyjnych Wydziału Nauk o Żywności i Biotechnologii,
- Przewodniczący i członkowie Wydziałowej Komisji ds. Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
- Zaproszeni goście
- Posiedzenia Rady mogą odbywać się zarówno w formie bezpośredniej, jak i on-line.
- Spotkania Rady odbywają się cyklicznie przynajmniej dwa razy do roku z inicjatywy Dziekana Wydziału. W przypadku spontanicznych inicjatyw, spotkania Rady mogą odbywać się w innych terminach oraz w składzie dostosowanym do prowadzonych działań.
§ 6 Organizacja pracy Rady
- Zawiadomienie o terminie i miejscu posiedzenia Rady wraz z programem spotkania przesyłane są uczestnikom w wersji elektronicznej.
- Materiały w sprawach stanowiących przedmiot dyskusji przekazywane są członkom Rady pocztą elektroniczną.
- Rada dąży do podejmowania uchwał w drodze uzgodnienia stanowisk. Jeżeli uzgodnienie stanowisk nie jest możliwe, Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej ½ jej składu.
- Przewodniczący Rady może zarządzić głosowanie tajne, na wniosek członka Rady lub z własnej inicjatywy, przyjęty przez Radę zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej 1/2 składu.
- W głosowaniach uczestniczą tylko członkowie Rady.
- W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Rady pełniącego obowiązki Przewodniczącego Rady.
- Przesłanie skanu opinii podpisanej przez członka do Przewodniczącego za pośrednictwem poczty elektronicznej, jest równoznaczne z oddaniem głosu.
- Głosowania mogą odbywać się zarówno na posiedzeniach bezpośrednich, jak i posiedzeniach prowadzonych w formie on-line.
- Głosowania na posiedzeniach w formie on-line odbywają się z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej.
- Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół.
- Każdy członek Rady ma prawo wglądu do dokumentacji prac Rady. Do protokołu dołącza się listę obecności członków Rady i zaproszonych gości, materiały stanowiące przedmiot posiedzenia, podjęte przez Radę uchwały i inne dokumenty złożone do Przewodniczącego Rady.
§ 8 Postanowienia końcowe
- Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Wydziałowa Komisja ds. Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym.
- Członkowie Rady wykonują swoje funkcje w Radzie społecznie.