Projekt SONP/SP/514142/2021 dofinansowany przez MEiN w ramach Programu “Społeczna odpowiedzialność nauki: Popularyzacja nauki i promocja sportu”
Realizator: Katedra Turystyki i Rekreacji
Kierownik projektu: dr Agata Kobyłka
Realizacja projektu: grudzień 2021 – grudzień 2022. Trzy pierwsze miesiące to czas rekrutacji uczestników i organizacji Akademii. Udział studentów w Wiosennej Akademii Zarządzania w Turystyce będzie trwał 14 tygodni (marzec-czerwiec 2022 – termin zmieniony na wrzesień-grudzień 2022), w tym inauguracja i podsumowanie projektu.
Główny cel projektu to pokazanie jak zastosować teoretyczną wiedzę, którą studenci nabyli w toku kształcenia i podczas Akademii w praktyce. Do projektu zostanie zaproszonych 200 studentów z 23 uczelni w Polsce na których prowadzony jest kierunek turystyka i rekreacja.
Cel szczegółowe projektu:
– organizacja przedsięwzięcia ukazującego w przystępny sposób przydatność wiedzy naukowej,
– wykorzystanie nowych technologii (symulacja branżowa) w przekazywaniu wiedzy,
– integracja studentów kierunków turystycznych z całej Polski.
Dzięki udziałowi w Akademii studenci:
– mają możliwość nauki zarządzania w sposób powiązany z kierunkiem kształcenia,
– konfrontują wyobrażenia o prowadzeniu biznesu z realnymi decyzjami biznesowymi,
– zdobywają realne kompetencje biznesowe podczas angażujących zajęć.
Zanim zdecydujecie się Państwo wziąć udział w Wiosennej Akademii Zarządzania w Turystyce prosimy o przeczytanie Regulaminu uczestnictwa w Projekcie.
Udział w Akademii będzie trwał 14 tygodni (marzec – czerwiec 2022 roku), w tym pierwszy tydzień kiedy odbędzie się inauguracja projektu (webinar) i ostatni – podsumowanie projektu (webinar).
W ciągu 12 tygodni uczestnicy będą brali udział on-line w trzech typach aktywności:
Branżowa Symulacja Biznesowa to narzędzie przeznaczone do nauki prowadzenia działalności gospodarczej oraz podstaw przedsiębiorczości. W ramach gry ekonomicznej Uczestnicy podejmują realne decyzje biznesowe zarządzając swoim wirtualnym przedsiębiorstwem. Udział w grze ekonomicznej ułatwia zrozumienie zasad biznesu.
Opis gry: https://revas.pl/symulacje/biuro-podrozy/ YouTube – na czym polega gra Artykuł z opiniami studentów, którzy wzięli udział w Symulacji “Biuro Podróży”
Uczestnicy Branżowej Symulacji Biznesowej “Biuro podróży” wcielają się w przedsiębiorców, którzy zarządzają swoją wirtualną firmą przez 12 miesięcy (12 rund). Uczestnicy otrzymają indywidualne klucze dostępu do Symulacji i instrukcję logowania. Jakie usługi będą sprzedawać gracze w symulacji Biuro podróży?
– Wczasy w: Chorwacji, Egipcie, Grecji, Rumunii, w Bułgarii, Turcji
– Krajowe obozy: narciarski, jeździecki, językowy
– Wycieczki: do stolicy europejskiej, krajowa nad morze, krajowa w góry
Korzyści dla studentów:
– nauka zarządzania w sposób praktyczny, powiązany z kierunkiem kształcenia,
– konfrontacja wyobrażeń o biznesie z realnymi decyzjami biznesowymi,
– rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji pod presją czasu,
– zdobycie realnych kompetencji biznesowych, na atrakcyjnych i angażujących zajęciach.
Panel uczestnika gry umożliwia:
– podjęcie decyzji biznesowej,
– komunikację z innymi graczami i administratorem,
– sprawdzenia wyników decyzji biznesowej, w tym na tle konkurencji oraz oceny końcowej.
Do zadań gracza należy:
– organizacja firmy – Biura Podróży (m.in. wybór nazwy, określenie misji i celów strategicznych, organizacja stanowisk pracy),
– zarządzanie Biurem Podróży (m.in. zatrudnianie pracowników, ustalanie wynagrodzeń i premii, zarządzanie infrastrukturą biura),
– wybór sprzedawanych usług i ich sprzedaż (m.in. ustalanie cen, rabatów),
– analiza usług oferowanych na rynku przez inne biura,
– inwestowanie w marketing (reklamę tradycyjną i internetową),
– maksymalizacja zysku i dbałość o finanse (w tym: możliwość zarządzania finansami przedsiębiorstwa poprzez lokaty, kredyty/pożyczki; uproszczone sprawozdania finansowe),
Firma funkcjonuje i konkuruje na jednym rynku z firmami kolegów i koleżanek z grupy. Decyzje uczestników przekładają się na wyniki wszystkich przedsiębiorstw. Studenci zostaną podzieleni na grupy (rynki) w zależności od roku studiów.
Przebieg gry:
*Instruktor będzie prowadził konsultacje dla Uczestników (1 godz./tydzień) w wyznaczonych terminach. Będzie to czas na zadawanie pytań dotyczących Symulacji.
WARUNKI UCZESTNICTWA W AKADEMII
Uczestnikami Projektu mogą być studenci z Uczelni w Polsce na których prowadzone są kierunki turystyczne (wykaz Uczelni) i którzy są zainteresowani tą tematyką.
Warunkiem uczestnictwa jest: wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dokonanie opłaty za uczestnictwo w Akademii.
Uczestnicy, którzy zgłosili swój udział w Projekcie i wnieśli opłatę zobowiązują się do:
– wzięcia udziału w minimum 10 rundach Branżowej Symulacji Biznesowej „Biuro Podróży”,
– wzięcia udziału w minimum 10 warsztatach,
– obecności na minimum 9 wykładach.
ZAPISY I REZYGNACJA Z UDZIAŁU W PROJEKCIE
Osoby chcące wziąć udział w Akademii powinny do 27 lutego wypełnić formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/Nv5NSTp9k7wUcXkx5. REKRUTACJA przedłużona do 12 marca 2022 roku.
O udziale w projekcie decyduje kolejność zgłoszeń. W projekcie może wziąć udział maksymalnie 200 studentów.
Uczestnik może zrezygnować z udziału w Akademii do 27 lutego 2022 (osoby, które zgłosiły się w przedłużonym terminie – do 12 marca 2022). Rezygnacja w formie pisemnego oświadczenia wysłanego na adres e-mail: . Oświadczenie powinno zawierać dane pozwalające zidentyfikować Uczestnika (imię, nazwisko, Uczelnię na której studiuje). Osoby, które nie złożą oficjalnej rezygnacji w wyznaczonym do tego terminie zobowiązane są pokryć koszt udziału w Akademii – 123,00 zł.
OPŁATY
Projekt został dofinasowany w 89,9% przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Uczestnik pokrywa tylko część kosztów udziału w Akademii, która obejmuje dostęp do Branżowej Symulacji Biznesowej „Biuro Podróży”, udział w cyklu wykładów i warsztatów, certyfikat uczestnictwa w Akademii, materiały edukacyjne. Wysokość opłaty zależy od daty wypełnienia formularza zgłoszeniowego:
– Opłata ulgowa (12,50 zł) – uczestnicy, którzy zgłosili udział w Akademii do 10 lutego 2022 r.
– Opłata pełna (15,00 zł) – uczestnicy którzy zgłosili udział w Akademii 11-27 lutego 2022 lub po przedłużeniu rekrutacji.
Opłatę może wnieść Uczestnik lub Uczelnia, na której studiuje.
Opłatę należy wnieść na konto nr 64 1240 5497 1111 0010 4330 9442 w banku Pekao S.A w terminie 3 dni od dokonania zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy (§ 4 pkt. 1). W tytule przelewu należy wpisać skrót WAZwT i podać imię i nazwisko Uczestnika (np. WAZwT Jan Kowalski).
Wiosenną Akademię Zarządzania w Turystyce będą prowadzili pracownicy naukowi z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie i praktycy.
Branżowa Symulacja Biznesowa “Biuro Podróży” | Instruktorka – dr Agata Kobyłka |
Cykl praktycznych warsztatów |
dr hab. Anna Mazurek-Kusiak, prof. UP (Katedra Turystyki i Rekreacji) dr Agata Kobyłka (Katedra Turystyki i Rekreacji) dr Mateusz Gortat (Stowarzyszenie Młodych Naukowców) Radosław Szafranowicz-Małozięć (Kadry Turystyki Sp. z o.o – https://kadryturystyki.pl/) |
Cykl wykładów „Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce” |
dr hab. Anna Mazurek-Kusiak, prof. UP (Katedra Turystyki i Rekreacji) dr hab. Joanna Hawlena, prof. UP (Kierowniczka Katedry Turystyki i Rekreacji) dr Agata Kobyłka (Katedra Turystyki i Rekreacji) dr Julia Wojciechowska-Solis (Zakład Agroturystyki i Rozwoju Obszarów Wiejskich) |
Wiosenną Akademię Zarządzania w Turystyce patronatem objęli:
Czasopismo branżowe “Wiadomości Turystyczne” – http://wiadomosciturystyczne.pl/
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna – https://www.lrot.pl/
Lokalna Organizacja Turystyczna “Metropolia Lublin” – https://lublininfo.com/#glowna
Portal Turystyczny Wasza Turystyka – https://www.waszaturystyka.pl/
Stowarzyszenie Młodych Naukowców – http://www.naukowcy.org.pl/
Wydarzenie Patronatem Honorowym objął Rektor Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
Organizator przyzna nagrody rzeczowe uczestnikom Akademii.
Nagrody otrzymają najaktywniejsi Uczestnicy:
I kategoria – osoby, które uzyskają najlepsze wyniki w Symulacji,
II kategoria – osoby, które zdobyły największą ilości punktów podczas wykładów.
Uczestnik może otrzymać dyplomy w dwóch kategoriach. Uczestnik może otrzymać jedną nagrodę rzeczową. Dyplomy i nagrody zostaną przesłane pocztą na wskazany adres w grudniu 2022 roku.
Strona FB Wiosennej Akademii Zarządzania w Turystyce: https://www.facebook.com/Wiosenna-Akademia-Zarzadzania-w-Turystyce
Strona FB Katedry Turystyki i Rekreacji – podsumowanie projektu: https://www.facebook.com/KatedraTurystykiiRekreacjiUPwLublinie
Nagrania z cyklu wykładów “Współczesne metody
zarządzania w teorii i praktyce”: LINK
Wiosenna Akademia Zarządzania w Turystyce 2022_folder informacyjny
Kierownik projektu: dr Agata Kobyłka (Katedra Turystyki i Rekreacji, Uniwersytet Przyrodniczy w Lubinie, ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin, pok. 321; e-mail: )
E-mail projektu:
ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin
NIP 712 010 37 75
REGON 000001896
ePUAP: /UP-Lublin/SkrytkaESP