Dział Kadr i Płac, Zespół Spraw Socjalnych informuje, że prowadzi zapisy na zakup biletów na Koncert Bożonarodzeniowy, który odbędzie się 12 grudnia 2025 godz. 19.00, Sala koncertowa Filharmonii Lubelskiej.

 W koncercie wezmą udział:

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Lubelskiej
  • Chór Akademicki Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie
  • Aleksandra Turalska – sopran
  • Piotr Olech – alt
  • Małgorzata Krzemińska-Sribniak – fortepian
  • Tomasz Krawczyk – fortepian
  • Zofia Bernatowicz – dyrygent

W programie:

Jan Sebastian Bach Koncert na dwa fortepiany c-moll, BWV 1060

Johann Sebastian Bach miał niezwykłą umiejętność – potrafił zamieniać muzykę w rozmowę. Jego koncerty nie są pojedynkiem, ale dialogiem, w którym głosy przeplatają się, odpowiadają sobie, czasem żartują, czasem spierają. Usłyszymy to w pełni w Koncercie na dwa fortepiany c-moll.
To utwór, w którym dwoje solistów prowadzi rozmowę ponad orkiestrą – raz spokojną, raz namiętną, ale zawsze fascynującą. Powstał najprawdopodobniej jako transkrypcja wcześniejszego koncertu skrzypcowego – Bach często przerabiał swoje dzieła, dopasowując je do potrzeb i wykonawców.

Antonio Vivaldi Gloria, RV 589

Antonio Vivaldi. „Gloria”, jeden z jego najbardziej znanych utworów sakralnych, to dzieło pełne radości, światła i rytmicznej energii. Vivaldi napisał je dla chóru i orkiestry w sierocińcu Ospedale della Pietà, gdzie pracował jako nauczyciel muzyki. Wyobraźmy sobie młode dziewczęta – jego uczennice – śpiewające z pasją i zapałem tę muzykę, która do dziś zachwyca świeżością i bezpośredniością. „Gloria in excelsis Deo” brzmi jak czysta eksplozja radości, ale są tu też momenty liryczne, pełne skupienia i modlitewnej ciszy.

Arcangelo Corelli Concerto grosso op. 6 nr 8

Concerto grosso op. 6 nr 8 Arcangela Corellego, zwane „na Boże Narodzenie”. Powstało w 1690 roku i od tamtej pory towarzyszy świętom w wielu krajach. Corelli dedykował ten utwór kardynałowi Pietro Ottoboniemu, a jego „Pastorale” – końcowa część koncertu – maluje muzyczny obraz bożonarodzeniowej nocy: spokojny rytm przypominający kołysanie pasterskich melodii, miękkie brzmienie smyczków, atmosfera ciszy i pokoju. To jeden z tych fragmentów muzyki, które przenoszą słuchacza wprost do betlejemskiej stajenki. 

Informacje o koncercie na stronie Filharmonii Lubelskiej.
Zobacz

Odpłatność za bilet dla pracowników i byłych pracowników (emerytów/rencistów) uzależniona jest od średniomiesięcznego przychodu w rodzinie i wynosi:

Nr progu Przychód Odpłatność za bilet dla pracownika, emeryta/rencisty Kwota dofinansowania do biletu z ZFŚS
I przychód do 2500 zł 25 zł 25 zł
II przychód od 2501 zł – 3500 zł    28 zł 22 zł
III przychód od 3501 zł – 4500 zł    30 zł 20 zł
IV przychód od 4501 zł – 5500 zł    33 zł 17 zł
V przychód od 5501 zł – 6500 zł    35 zł 15 zł
VI przychód od 6501 zł – 7500 zł   38 zł 12 zł
VII pow. 7501 zł 40 zł 10 zł

Wniosek o dofinansowanie (wniosek do pobrania).

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 27 z dnia 11 marca 2025 r. wysokość łącznego limitu dofinansowania do biletów na wydarzenia kulturalne dla pracowników, emerytów/rencistów w roku 2025 wg progów wynosi:

 przychód do 2500 zł                        do 220 zł
 przychód od 2501 zł – 3500 zł         do 200 zł
 przychód od 3501 zł – 4500 zł         do 180 zł
 przychód od 4501 zł – 5500 zł         do 160 zł
 przychód od 5501 zł – 6500 zł         do 140 zł
 przychód od 6501 zł – 7500 zł         do 120 zł
 pow. 7501 zł                                     do 100 zł.

Pracownicy, emeryci/renciści, którzy przekroczą limit dofinansowania wskazany w Zarządzeniu nr 27, będą mogli zakupić bilety bez dofinansowania. Pełny koszt biletu bez dofinansowania wynosi 50 zł.

Zapisy przyjmuje Zespół Spraw Socjalnych (budynek Rektoratu, pokój 155, tel. 81 445 69 11) do 19 listopada br. Ilość biletów ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.