Opłata rekrutacyjna to obowiązkowa opłata wnoszona za przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego. Należy pamiętać, że dopiero po jej uiszczeniu kandydat bierze udział w tym procesie – warto zatem nie czekać na ostatnią chwilę z jej opłaceniem. Natomiast opłatę za legitymację wnosi się dopiero po przyjęciu kandydata na studia.
Wysokość opłaty wnoszonej przez osoby ubiegające się o przyjęcie na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz na studia II stopnia wynosi: 85 zł (osiemdziesiąt pięć złotych) na wszystkie kierunki studiów. Opłata rekrutacyjna przypisana jest do jednego kierunku, co oznacza, że w przypadku wyboru kilku kierunków, opłata rekrutacyjna jest mnożona przez ich liczbę.
Opłatę za legitymację w wysokości 22 zł należy wnieść na konto wygenerowane w IRK (to samo, co dla opłaty rekrutacyjnej za studia) po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu na studia i przed złożeniem dokumentów do wydziałowej komisji rekrutacyjnej. W zakładce opłaty w IRK znajduje się druk przelewu z numerem konta.
Opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi wyłącznie w trzech przypadkach:
– kandydat nie zda egzaminu maturalnego
– nie zostanie uruchomiony kierunek, na który rekrutował się kandydat
– nadpłaty (np. wpłata za dwa kierunki na jedno konto)
Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej należy złożyć nie później niż do 31 października roku, w którym odbywa się rekrutacja na studia do właściwego Sekretariatu Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane
ul. Akademicka 13, 20-950 Lublin
NIP 712 010 37 75
REGON 000001896
ePUAP: /UP-Lublin/SkrytkaESP