Sztuka kulinarna ucztą zmysłów
Opis: Zmysły odgrywają olbrzymią rolę w naszym życiu, gdyż za ich pomocą odbieramy świat zewnętrzny. To one pobudzają nasze odczucia i emocje, a także wpływają na nasze decyzje. Ich znaczenie szybko uświadomili sobie specjaliści od marketingu, którzy zaczęli je wykorzystywać do tworzenia kampanii promocyjnych. W ten sposób narodził się tzw. marketing sensoryczny. Cechy sensoryczne są także istotnym kryterium oceny jakości żywności. Można je scharakteryzować głównie metodami analizy sensorycznej, w której zmysły człowieka spełniają funkcję aparatu pomiarowego. W trakcie wykładu zostanie omówiona rola zmysłów w odbiorze wrażeń związanych z żywnością oraz ich znaczenie w marketingu sensorycznym. Podczas warsztatów Uczestnicy będą mogą sprawdzić wrażliwość zmysłu smaku poprzez wykonanie próby na „daltonizm smakowy”.
Prowadzący:
Liczba osób: 30
Lokalizacja: Uczelnia, możliwy dojazd do szkół
Forma: prezentacja multimedialna, warsztaty