Harmonogram rekrutacji na I rok studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie
w roku akademickim 2025-2026

WSZYSTKICH KANDYDATÓW OBOWIĄZUJE INTERNETOWA REJESTRACJA

od 5 maja 2025 r.
do 14 lipca 2025 r.

Internetowa Rejestracja Kandydatów na stronie www.up.lublin.pl

Kandydat rejestruje się w systemie IRK i jest zobowiązany do uzupełnienia danych osobowych i adresowych, wgrania zdjęcia, wyboru kierunku studiów, uzupełnienia danych o wykształceniu/dyplomie, wpisania wyników z matury, wypełnienia deklaracji oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto wygenerowane dla każdego kandydata w systemie IRK. Opłata za jeden kierunek studiów wynosi 85 zł.

Do 14 lipca 2025 r. kandydaci na studia drugiego stopnia z kierunków pokrewnych mają obowiązek przesłać wersję elektroniczną wypełnionej deklaracji kierunku pokrewnego na adres Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.

5 maja 2025 r. –
18 sierpnia 2025 r.

dotyczy kierunku weterynaria
studia niestacjonarne

Kandydat rejestruje się w systemie IRK na kierunek weterynaria – studia niestacjonarne i jest zobowiązany do uzupełnienia danych osobowych i adresowych, wgrania zdjęcia, wyboru kierunku studiów, uzupełnienia danych o wykształceniu, wpisania wyników z matury, wypełnienia deklaracji oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto wygenerowane dla każdego kandydata w systemie IRK w wysokości 85 zł.

16 lipca 2025 r.
godz. 1200
(środa)

Posiedzenie Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych – ustalenie listy kandydatów zakwalifikowanych na studia.

16 lipca 2025 r.
godz. 1400
(środa)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na studia
Kandydat otrzyma informację z postępowania kwalifikacyjnego o uzyskanym statusie: zakwalifikowany albo niezakwalifikowany na swoje indywidualne konto w systemie IRK.

17, 18, 21 lipca (czwartek,
piątek, poniedziałek) 2025 r.
w godz. 8.00 – 17.00

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia są zobowiązani do złożenia dokumentów. Jeżeli zaznaczyli w systemie opcję „chcę legitymację” wnoszą opłatę za legitymację studencką w wysokości 22 zł na konto wygenerowane w systemie IRK przed złożeniem dokumentów.

Dokumenty należy przesłać Pocztą Polską/kurierem lub bezpośrednio złożyć w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.

Kandydaci, którzy złożą wszystkie wymagane dokumenty w wyznaczonym terminie otrzymają status przyjęty. Komisja przesyła komunikat na indywidualne konto kandydata o wpisaniu na listę studentów. Zawiadomienie drogą elektroniczną jest jedyną formą zawiadomienia kandydata o wpisaniu na listę studentów. Komisja nie wysyła do kandydata decyzji administracyjnej.

24 -25 lipca
2025 r.

zwolnione miejsca

Ogłoszenie komunikatu o zwolnionych miejscach
Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani na studia stanowią grupę rezerwową i będą kwalifikowani na podstawie listy rankingowej na zwolnione miejsca w ramach kierunku, na który dokonali rejestracji. Kwalifikacja odbywa się automatycznie w systemie. Informację o zakwalifikowaniu kandydat otrzymuje na swoim indywidualnym koncie. Kandydaci, którzy nie zostali
zakwalifikowani na wybrany kierunek studiów z powodu braku miejsc, otrzymają na swoje konto informację o wolnych miejscach na innych kierunkach. Kwalifikacja na inny kierunek odbędzie się w ramach tej samej opłaty rekrutacyjnej.
Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia w ramach tzw. zwolnionych miejsc, składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

29 lipca

17 września
2025 r.

Ogłoszenie kolejnego naboru na kierunkach, na których pozostały jeszcze wolne miejsca na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Rejestracja kandydatów w systemie IRK.

20 sierpnia 2025 r. (środa)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na kierunek weterynaria – studia niestacjonarne.

21, 22, 25 sierpnia 2025 r.
w godz. 8.00 -16.00
(czwartek, piątek, poniedziałek)

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia niestacjonarne kierunek weterynaria przesyłają/składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

18 września
2025 r.
(czwartek)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na studia stacjonarne i niestacjonarne (komunikat nie dotyczy kierunku weterynaria).

19, 22 września 2025 r. (piątek,
poniedziałek)
w godz. 8.00 -16.00

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia przesyłają/składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

30 września
2025 r.

Zakończenie rekrutacji i wszystkich spraw związanych z przyjęciem na studia.

Ważne informacje dla kandydatów:

  1. Kandydaci mogą dostarczać dokumenty na studia za pośrednictwem Poczty Polskiej/kuriera lub osobiście w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Opłatę za elektroniczną legitymację studencką w wysokości 22 zł należy wnieść na indywidualne konto kandydata przed złożeniem dokumentów na studia.
  3. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów (kandydat nie otrzymuje decyzji administracyjnej, wyjątek stanowią cudzoziemcy przyjęci na studia w drodze decyzji
    administracyjnej rektora). Natomiast odmowa przyjęcia na studia następuje w drodze decyzji administracyjnej podpisanej przez osobę, która przewodniczy wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
  4. Status w systemie IRK „przyjęty” oznacza, że kandydat złożył wymagane dokumenty i został wpisany na listę studentów.
  5. W siedzibie Uczelni w Dziale Rekrutacji i Promocji zajmującym się rekrutacją kandydatów na studia udostępnione są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki.
  6. Pracownicy Działu Rekrutacji i Promocji oraz Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych na bieżąco udzielają wsparcia w zakresie rekrutacji na studia.
  7. Osoba z niepełnosprawnością, która potrzebuje pomocy podczas procesu rekrutacyjnego może zwrócić się do Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami.

Lublin, 26 marca 2025 r.