Harmonogram rekrutacji na I rok studiów w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie
w roku akademickim 2025-2026

WSZYSTKICH KANDYDATÓW OBOWIĄZUJE INTERNETOWA REJESTRACJA

od 5 maja 2025 r.
do 14 lipca 2025 r.

Internetowa Rejestracja Kandydatów na stronie www.up.lublin.pl

Kandydat rejestruje się w systemie IRK i jest zobowiązany do uzupełnienia danych osobowych i adresowych, wgrania zdjęcia, wyboru kierunku studiów, uzupełnienia danych o wykształceniu/dyplomie, wpisania wyników z matury, wypełnienia deklaracji oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto wygenerowane dla każdego
kandydata w systemie IRK. Opłata za jeden kierunek studiów wynosi 85 zł. W przypadku cudzoziemców, których dotyczy egzamin wstępny opłata wynosi 100 zł lub 150 zł.

Do 14 lipca 2025 r. kandydaci na studia drugiego stopnia z kierunków pokrewnych mają obowiązek przesłać wersję elektroniczną wypełnionej deklaracji kierunku pokrewnego na adres Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.

5 maja 2025 r. –
18 sierpnia 2025 r.

dotyczy kierunku weterynaria
studia niestacjonarne

Kandydat rejestruje się w systemie IRK na kierunek weterynaria – studia niestacjonarne i jest zobowiązany do uzupełnienia danych osobowych i adresowych, wgrania zdjęcia, wyboru kierunku studiów, uzupełnienia danych o wykształceniu, wpisania wyników z matury, wypełnienia deklaracji oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej na indywidualne konto wygenerowane dla każdego kandydata w systemie IRK.

(I tura )
15 lipca 2025 r.
od godz. 9.00-10.00
egzamin pisemny
od godz. 11.00 – rozmowa
kwalifikacyjna;
16 lipca 2025 r. od godz. 9.00 cd
rozmów kwalifikacyjnych
(II tura)
24-25 lipca 2025 r.
(III tura)
18 września 2025 r.

Egzamin dla cudzoziemców sprawdzający znajomość języka polskiego na poziomie B2 (stacjonarnie lub on-line)

Egzamin pisemny i rozmowa kwalifikacyjna w celu potwierdzenia znajomości języka polskiego na poziomie biegłości językowej B2, w przypadku, gdy cudzoziemiec nie posiada dokumentu potwierdzającego tę znajomość zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki. Pozytywny wynik z egzaminu jest warunkiem dopuszczenia kandydata do dalszego postępowania rekrutacyjnego. Dokładne informacje otrzyma kandydat na swoim indywidualnym koncie w IRK.

Od 17 lipca do 25 lipca 2025 r.
egzamin wstępny dla
cudzoziemców

Egzamin wstępny dla cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na podstawie wydanego za granicą dokumentu, który nie jest dokumentem potwierdzającym uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, w celu sprawdzenia:

  1. wiedzy w zakresie niezbędnym do podjęcia studiów lub
  2. uzdolnień artystycznych, sprawności fizycznej lub szczególnych predyspozycji do podjęcia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu.

Egzamin wstępny może być przeprowadzony w formie stacjonarnej lub on-line w zależności od sprawdzenia wiedzy lub uzdolnień artystycznych, sprawności fizycznych lub szczególnych predyspozycji do podjęcia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu.
Pozytywny wynik z egzaminu wstępnego jest warunkiem dopuszczenia kandydata do dalszego etapu rekrutacji.
Dokładne informacje otrzyma kandydat na swoim indywidualnym koncie w IRK.

16 lipca 2025 r.
godz. 12.00
(środa)

Posiedzenie Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych – ustalenie listy kandydatów zakwalifikowanych na studia.

16 lipca 2025 r.
godz. 14.00
(środa)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na studia
Kandydat otrzyma informację z postępowania kwalifikacyjnego o uzyskanym statusie: zakwalifikowany albo niezakwalifikowany na swoje indywidualne konto w systemie IRK. Cudzoziemcy, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 4 kwietnia 2025 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wyeliminowania nieprawidłowości w systemie wizowym Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2025 r. poz. 622) otrzymają komunikat o zakwalifikowaniu na studia, a następnie status przyjęty i decyzję administracyjną po przedstawieniu w toku rekrutacji wszystkich wymaganych dokumentów określonych w tej ustawie.

17, 18, 21 lipca (czwartek,
piątek, poniedziałek)
2025 r.

w godz. 8.00 – 17.00

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia są zobowiązani do złożenia dokumentów. Jeżeli zaznaczyli w systemie opcję „chcę legitymację” wnoszą opłatę za legitymację studencką w wysokości 22 zł na konto wygenerowane w systemie IRK przed złożeniem dokumentów (pkt 2 ważne informacje dla kandydatów).

Dokumenty należy przesłać Pocztą Polską/kurierem lub bezpośrednio złożyć w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.

Kandydaci, którzy złożą wszystkie wymagane dokumenty w wyznaczonym terminie otrzymają status przyjęty. Komisja przesyła komunikat na indywidualne konto kandydata o wpisaniu na listę studentów. Zawiadomienie drogą elektroniczną jest jedyną formą zawiadomienia kandydata o wpisaniu na listę studentów. Komisja nie wysyła do kandydata decyzji administracyjnej.

24 -25 lipca
2025 r.

zwolnione miejsca

Ogłoszenie komunikatu o zwolnionych miejscach
Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani na studia stanowią grupę rezerwową i będą kwalifikowani na podstawie listy rankingowej na zwolnione miejsca w ramach kierunku, na który dokonali rejestracji. Kwalifikacja odbywa się automatycznie w systemie. Informację o zakwalifikowaniu kandydat otrzymuje na swoim indywidualnym koncie. Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani na wybrany kierunek studiów z powodu braku miejsc, otrzymają na swoje konto informację o wolnych miejscach na innych kierunkach. Kwalifikacja na inny kierunek odbędzie się w ramach tej samej opłaty rekrutacyjnej.
Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia w ramach tzw. zwolnionych miejsc, składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

29 lipca

17 września
2025 r.

Ogłoszenie kolejnego naboru na kierunkach, na których pozostały jeszcze wolne miejsca na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Rejestracja kandydatów w systemie IRK.

20 sierpnia 2025 r. (środa)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na kierunek weterynaria – studia niestacjonarne.

21, 22, 25 sierpnia 2025 r.
w godz. 8.00 -16.00
(czwartek, piątek, poniedziałek)

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia niestacjonarne kierunek weterynaria przesyłają/składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

18 września
2025 r.
(czwartek)

Ogłoszenie komunikatu o kandydatach zakwalifikowanych na studia stacjonarne i niestacjonarne (komunikat nie dotyczy kierunku weterynaria).

19, 22 września 2025 r.
(piątek,
poniedziałek)
w godz. 8.00 -16.00

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani na studia przesyłają/składają dokumenty w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej (dokładne informacje na indywidualnym koncie kandydata).

30 września
2025 r.

Zakończenie rekrutacji i wszystkich spraw związanych z przyjęciem na studia.

Ważne informacje dla kandydatów:

  1. Kandydaci mogą dostarczać dokumenty na studia za pośrednictwem Poczty Polskiej/kuriera lub osobiście w sekretariacie Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
  2. Opłatę za elektroniczną legitymację studencką w wysokości 22 zł należy wnieść na indywidualne konto kandydata przed złożeniem dokumentów na studia (jeżeli dotyczy). Od 1 lipca 2025 roku podstawowym dokumentem potwierdzającym status studenta będzie mobilna legitymacja dostępna w aplikacji mObywatel. W związku z tym, kandydaci będący obywatelami polskimi posiadającymi numer PESEL nie są zobowiązani do składania wniosku o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej w formie plastikowej karty. Jednak na ich wniosek, po uiszczeniu opłaty 22 zł taka legitymacja może być im wydana. Z dniem 1 października wszystkie osoby przyjęte na pierwszy rok studiów będą miały możliwość aktywowania mobilnej legitymacji w aplikacji mObywatel. Cudzoziemcy nieposiadający numeru PESEL są zobowiązani do złożenia wniosku o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i uiszczenia opłaty 22 zł za jej wydanie.
  3. Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów (kandydat nie otrzymuje decyzji administracyjnej, wyjątek stanowią cudzoziemcy przyjęci na studia w drodze decyzji administracyjnej rektora). Natomiast odmowa przyjęcia na studia następuje w drodze decyzji
    administracyjnej podpisanej przez osobę, która przewodniczy wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
  4. Status w systemie IRK „przyjęty” oznacza, że kandydat złożył wymagane dokumenty i został wpisany na listę studentów.
  5. W siedzibie Uczelni w Dziale Rekrutacji i Promocji zajmującym się rekrutacją kandydatów na studia udostępnione są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki.
  6. Pracownicy Działu Rekrutacji i Promocji oraz sekretariatów Wydziałowych Komisji Rekrutacyjnych na bieżąco udzielają wsparcia w zakresie rekrutacji na studia.
  7. Osoba z niepełnosprawnością, która potrzebuje pomocy podczas procesu rekrutacyjnego może zwrócić się do Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami.
  8. Egzamin dla cudzoziemców sprawdzający znajomość języka polskiego na poziomie biegłości językowej B2 przeprowadza Centrum Nauczania Języków Obcych i Certyfikacji, a za organizację egzaminu odpowiadają Dział Rekrutacji i Promocji oraz Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne. Komisję egzaminacyjną na wniosek Kierownika CNJOiC powołuje Rektor Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Regulamin egzaminu jest zamieszczony na stronie w zakładce dla kandydatów na studia.
  9. Egzaminy wstępne przeprowadzają Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne, a szczegółowe informacje są zamieszczane na bieżąco na stronie w zakładce dla kandydatów na studia.

Lublin, 16 czerwca 2025 r.