„Przyroda wiosną buzię ma radosną” – autorskie, interaktywne warsztaty przyrodniczo-edukacyjne dla dzieci

         

 

          Pierwszy dzień wiosny witamy, krótką relacją z zeszłorocznych edycji autorskich, interaktywnych warsztatów przyrodniczo-edukacyjnych dla dzieci pt.: „Przyroda wiosną buzię ma radosną”, których pomysłodawczynią jest mgr inż. arch. kraj. Magdalena Błaziak, pracownik Katedry Projektowania i Konserwacji Krajobrazu.
          Warsztaty prowadzone są od 2013 r. i w tym roku odbędzie się ich VI edycja. Spotkania warsztatowe są adresowane do najmłodszych, a poświęcone są podstawowym zagadnieniom ogrodniczym oraz architekturze krajobrazu. Warsztaty poruszają tematykę związaną z projektowaniem krajobrazu. Ich celem jest zbliżenie dziecka do przyrody
i kształtowanie właściwego, opiekuńczego stosunku do roślin.

 

 

          Poznawanie przyrody dostarcza dziecku wiele nowych doznań i wzbogaca jego wiedzę, sprzyja także rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu, wpływa na rozwój uczuć estetycznych – dziecko uczy się odczuwania i podziwiania piękna przyrody. Podstawowym zadaniem autorki warsztatów, jest dostarczenie dziecku możliwości poznawania przyrody poprzez aktywny i bezpośredni kontakt z nią. Tylko dzięki temu dziecko ma szansę w pełni poznać otaczający je świat. Głównym zadaniem uczestników jest wykonanie rabaty według wcześniej przygotowanego wzoru i motywu o trudności dostosowanej do grupy wiekowej.

 

 

 

 

 

 

 

          Dzieci uczestniczące w warsztatach jednogłośnie deklarują, że uwielbiają przyrodę i są jej miłośnikami. Czy zawód architekta krajobrazu jest właśnie dla nich? Taka popularyzacja dbałości o najbliższe otoczenie i świadome wprowadzanie najmłodszych w arkana zawodu architekta krajobrazu poprzez kreację i zabawę połączoną z edukacją, z pewnością przybliża ten zawód społeczeństwu przyszłości.

 

 

 

 

 

 

 

Katedra Projektowania i Konserwacji Krajobrazu
mgr inż. arch. kraj. Magdalena Błaziak