II OGÓLNOPOLSKA NAUKOWA KONFERENCJA NT. „ADMINISTRACJA W DOBIE KRYZYSÓW Z PERSPEKTYWY RÓŻNYCH NAUK”
Administracja w dobie kryzysu komunikat 1
Szanowni Państwo,
Koło Naukowe “Klinika Prawno -Administracyjna ” Akademii Piotrkowskiej pragnie zaprosić Państwa na organizowaną przez nasze Koło naukowe II Ogólnopolską konferencje naukową pt. „ADMINISTRACJA W DOBIE KRYZYSÓW Z PERSPEKTYWY RÓŻNYCH NAUK”
Celem konferencji jest próba uchwycenia współczesnych problemów funkcjonowania administracji publicznej w warunkach kryzysu – zarówno nagłych sytuacji nadzwyczajnych, jak i długofalowych zjawisk destabilizujących. Spotkanie ma służyć poszukiwaniu odpowiedzi na pytania o aktualne bariery, wyzwania oraz mechanizmy adaptacyjne administracji w kontekście
zmieniającej się rzeczywistości społecznej, politycznej, gospodarczej i technologicznej.
Konferencja ma także na celu zaprezentowanie wyników badań oraz refleksji nad sposobami funkcjonowania administracji publicznej jako kluczowego elementu aparatu państwa, zwłaszcza w obliczu sytuacji kryzysowych. Administracja publiczna – traktowana jako zarówno konstrukcja prawna, jak i system organizacyjny działający w imieniu państwa i samorządów – znajduje się dziś w szczególnie wymagającym położeniu, które wymaga nowych kompetencji, rozwiązań systemowych oraz pogłębionej współpracy międzysektorowej.
Dyskusja zogniskowana będzie wokół następujących obszarów
tematycznych:
1. Prawno-administracyjne aspekty kryzysów administracji
2. Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej
3. Transformacja cyfrowa w czasach kryzysu
4. Polityka i przywództwo w sytuacjach nadzwyczajnych
5. Finanse publiczne w kryzysie
6. Społeczna rola administracji w kontekście kryzysu
7. Administracja wobec kryzysów globalnych
8. Kompetencje i odporność urzędników w dobie kryzysu
W zamyśle konferencja ma umożliwić zdalne omówienie zagadnień związanych ze zdiagnozowaniem kryzysów w administracji w różnych perspektywach. Pokładamy nadzieję, iż spotkanie naukowe będzie płaszczyzną do podzielenia się wiedzą z przeprowadzonych badań, okazją do wymiany poglądów oraz okolicznością do interdyscyplinarnego zgłębienia zagadnienia szeroko rozumianej administracji. Po konferencji będziemy oczekiwać na Państwa artykuły, które złożą się na publikacje, będącą pokłosiem naszego spotkania.
Komitet naukowy:
dr hab. Jacek Bonarek prof. APT
PRZEWODNICZĄCY KOMITETU NAUKOWEGO
dr hab. Wojciech Baran-Kozłowski, prof. APT
dr Izabela Urbaniak-Mastalerz
Komitet organizacyjny
Wiktoria Kuleta, Oliwia Kałużna i Paweł Świech
e-mail:swiechkuletakaluzna@gmail.com
tel. +48669696877
+48519197870
+48537532272
Izabela Urbaniak-Mastalerz
e-mail: izabela.urbaniak-mastalerz@apt.edu.pl
tel. 509374724
WAŻNE TERMINY:
-do 02.06.2025r. – zgłoszenie uczestnictwa w konferencji wraz z tematem wystąpienia w
dyskusji przesłanie abstraktu na konkurs abstraktów celem wyboru
referatów;
-do 03.06.2025 r. – wybór referatów w konkursie abstraktów i wysłanie wiadomości;
-do 04.06.2025 r. -ogłoszenie listy uczestników konferencji (komunikat II);
-do 30.08.2025 r. -przesłanie artykułu do publikacji;
-wydanie monografii w formie papierowej (albo e-booka) 2026 r.;
Opłaty – uczestnictwo czynne oraz bierne jest bezpłatne
Zgłoszenia udziału czynnego i biernego
Za pośrednictwem Formularza Google:
W oczekiwaniu na spotkanie i naukową refleksję przesyłamy wyrazy szacunku i serdecznie pozdrawiamy!